کد خبر: 293396
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
کتاب «دخترک موفرفری» نقد شد

اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ بندرعباس کتاب «دخترک موفرفری» را نقد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ بندرعباس کتاب «دخترک موفرفری» را نقد کردند.

بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان فرصتی بود تا دختران فعال و اعضای کتاب‌خوان دور هم نشسته و به بازخوانی و نقد کتاب‌های ویژه سنین خود بپردازند.

یکی از این ویژه برنامه‌های هفته کتاب‌و کتاب‌خوانی، نقدهای کتاب‌خوانی بود که ۳۰نفر از دختران کتاب‌خوان و از اعضای کودک مرکز شماره ۴ بندرعباس داستان«دخترک موفرفری» را انتخاب کردند و به همراه مادران خود به نقد این کتاب پرداختند.

به نظر آوا رمضان پور، عضو کتاب‌خوان این مرکز بیان داشت: این کتاب هم برای من و هم مامانم خیلی جالب بود چون ما عاشق داستان‌های تخیلی هستیم.

وی تشویق به نظم و نظافت را پیام آموزنده این کتاب برای کودکان و نوجوانان دانست و ادامه داد: خیلی جالب و خنده دار است که یک دختر موهایش جنگل بشود و پر از حیوان اما این فقط در تخیل خوب است.

هدی رنجبر دیگر عضو این مرکز نیز گفت: به نظر من خیلی وحشتناک است که موهای انسان پر از حیوان باشد چون آرامش نداریم و به نظر من باید خیلی مراقب موهایمان باشیم.

وی بیان کرد: دخترک موفرفری به ما یاد داد که با خیال‌پردازی می توان کارهای روزمره را به بازی و شادی تبدیل کرد و از آن لذت ببرد.

کیمیا قائدی عضو کودک کتاب‌خوان نظر خود را در نقد این کتاب این گونه بیان کرد که وقتی این کتاب را خواندم خیلی دوست داشتم چون احساس می‌کردم که یک کودک این کتاب را نوشته و من واقعا به یک جنگل مویی سفر کردم.

وانیا حاجی‌زاده یکی عضو کتاب‌خوان نیز گفت: به نظر من خیلی جالب است که سر آدم مثل جنگل پراز حیوان باشد چون من دوست دارم مثل دخترک موفرفری توی موهایم حیوانات با هم حرف بزنند.

یکی از والدین نیز در این نقد کتاب گفت: انتخاب این کتاب برای کودکان دختر بسیار مناسب و به جا بوده و علاوه بر جالب بودن کتاب به طور غیرمستقیم به بچه‌ها می‌گوید که بیش‌تر مراقب بهداشت موهایشان باشند.

مربی مسول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۴ بندرعباس نیز در جمع‌بندی نقد داستان«دخترک موفرفری» نیز گفت: این کتاب داستانی عبرت‌آمیز که علاوه بر این که مخاطب را وارد فضای تخیلی می‌کند و با روایتی ساده و غیرمستقیم پیام خود را به مخاطب می‌رساند.

فاطمه تقی‌زاده افزود: این کتاب به دلیل اینکه یک داستان زیبا و فانتزی و مورد علاقه کودکان دختر است و با روایتی ساده و به صورت غیرمستقیم پیام مراقبت و بهداشت مو را به دختران می‌دهد، انتخاب شد.

وی ادامه داد: کتاب «دخترک موفرفری» با زبانی ساده والدین به خصوصان مادران را وارد دنیای تخیلی کودکان می‌کند.

به گفته این مسوول در حوزه کودک و نوجوان، این کتاب با توجه به محدود بودن تعداد در کتاب‌خانه و بالا بودن مخاطب از نیمه آبان به مدت ۱۰ روز بین اعضا چرخید و امانت داده شد تا اعضا و والدین این کتاب را مطالعه کنند.

در این روز به یادماندنی در دنیای دختران مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس، آنها هم‌چنین با همکاری مربیان هنری و فرهنگی خود کارگاه عروسک‌سازی با نمد و کاموا (ساخت دخترک موفرفری) را اجرا کردند.

کتاب «دخترک موفرفری» داستان کوتاهی با موضوع تخیلی در ۱۶ صفحه برای کودکان و نوجوانان توسط مجید راستی نوشته شده است.

این کتاب قصه دختری به نام موفرفری است؛ این دختر کوچولو آن قدر موهایش را شانه نکرد که مثل جنگل شد.

موهای به هم پیچ خورده دخترک باعث که روزی دو تا پرنده موهای او را با جنگل اشتباه گرفته و در آن لانه کنند. روز بعد هم دو تا قورباغه روی سر دخترک نشسته و از این ور به آن ور می‌پریدند و کلی سر و صدا می کردند.

دخترک قصه خیلی از این موضوع ناراحت بود اما کاری نمی‌توانست بکند تا اینکه یک پرنده زیبا به نام شانه به سر که داشت از آنجا عبور می‌کرد با موهای مو فرفری برخورد کرد و تصمیم گرفت که مشکل این دخترک زیبا را حل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =