قصه یکی از عناصرمهم فرهنگی است

آیین اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور با حضور جمعی از مسئولان، خانواده ها و هنرمندان در روز سوم آذرماه در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شروع و در عصر روز چهارم آذرماه به کارخود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور عصر روز دوشنبه 4 آذرماه ۱۳۹۸ با حضور تعدادی از مربیان کانون، مسئولان وعلاقمندان به هنرقصه گویی درسالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان در شهرخرم آباد برگزار شد، و با اعلام نفرات برگزیدگان این دوره به کارخود پایان داد.
دراین آیین محمدبیرانوندی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: به همه دست اندرکاران این رویداد فرهنگی  خداقوت می گوییم و علاقه خاصی به فعالیت های کانون دارم.
بیرانوندی سخنان خود را با طرح این سوال که آیا قصه برابراست با تربیت یک شهروند خوب؟ آیا دایره واژگان کودکان را افزایش می دهد؟ آغاز کرد و افزود: قصه نکات اخلاقی وعلمی را بیان می کند و دایره واژگانی بچه ها را تقویت کرده و ادراک آنها را بالا می برد.
وی اضافه کرد: قصه عنصری از عناصر فرهنگ است و دنیا با همه ی پیشرفت های تکنولوژی که روز به روز و لحظه به لحظه درحال ارتقاء است، نیازمند فرهنگ است و قصه گویی یکی از واسطه های مهم فرهنگی است.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شجاعت، ایثار، شهامت، مردانگی و ... را می توان با قصه به نسل آینده انتقال داد و همین قشرکودک ونوجوان هستند که درآینده چرخ های مملکت را خواهند چرخاند.
توضیح آنکه: بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه2 کشوراز صبح روز یکشنبه مورخ 3آذرماه در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان درخرم آباد آغاز، و عصر روز  دوشنبه 4آذرماه با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =