کد خبر: 293656
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
بازدید 338
تماشاخانه سیار کانون به روستاهای بوشهر سفر می کند

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در حالی به مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر سفر می‌کند که تعدادی از فیلم‌های جدید کانون به همراه انیمیشن بلند سینمایی «آخرین داستان» برای کودکان و نوجوانان این مناطق به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش اداره کل کانون بوشهر ، تماشاخانه سیار کانون از روز ۱۵ تا ۲۱ آذر ۱۳۹۸ راهی استان بوشهر می‌شود تا به نمایش انیمیشن‌های «گرگم و گله می‌برم» امیرهوشنگ معین و «زری‌زری کاکل زری» مهین جواهریان، فیلم بلند سینمایی «ضربه فنی» غلامرضا رمضانی هر سه از تولیدات امور سینمایی کانون و انیمیشن بلند سینمایی «آخرین داستان» اشکان رهگذر برای کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار هفت منطقه از این استان که فاقد سینما هستند، بپردازد.

این آثار به مدت یک هفته در دو سانس ۱۸ و ۲۱ در روستاها و جزایر استان بوشهر همچون اهرم، خورموج، کاکی، بُردخون، نخل تقی، جزیره سیراف و عسلویه بر روی تماشاخانه سیار کانون به نمایش گذاشته می‌شود.

بر اساس این خبر، انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» تاکنون بیش از ۳۵ حضور بین‌المللی و شش جایزه بین‌المللی از جمله جایزه اول جشنواره فیلم ماراتن یونان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

«زری زری کاکل زری» نیز تاکنون دو جایزه از جشنواره فیلم رشد و جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان دریافت کرده است.

بر همین اساس «ضربه فنی» از تولیدات بلند سینمایی کانون است که جوایزی از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان در سال ۱۳۹۷، به دست آورده است.

انیمیشن بلند سینمایی «آخرین داستان» نیز نماینده اسکار ایران در ۲۰۲۰، تاکنون موفق به دریافت ۱۱جایزه بین‌المللی داخلی و خارجی همچون تندیس طلایی بهترین اثر بلند در بخش بین‌الملل و تندیس طلایی بهترین اثر بلند در مسابقه ایران یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، شده است.

این اثر ۱۲۰ دقیقه‌ای که داستان آن برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» از پایان حکومت «جمشید» تا آغاز حکومت «آفریدون» است در راستای حمایت از هنر صنعت انیمیشن هم‌زمان با اکران عمومی، در سینماهای کانون شهرهای ساری و بوشهر نیز به نمایش در می‌آید.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در این سفر هدایای فرهنگی همچون کتاب و نوشت‌افزار برای تماشاگران کودک و نوجوان در مناطق کم‌برخوردار در نظر گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =