کد خبر: 293690
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
بازدید 277
از رقابت برای کسب رتبه عبور کنیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در چهاردهمین جشنواره سرودخوانی با اشاره به رقابت گراییِ محض در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی، از مضرات آن گفت.

مرتضی نظری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان تهران، ظهر جمعه پانزدهم آذر در جریان چهاردهمین جشنواره سرودخوانی، با اشاره به مضرات رقابت گراییِ محض در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی، گفت: در دنیا بیش از سه دهه هست که از رقابت انداختن بین کودکان و نوجوانان به دلیل معایب و آسیب‌های فراوانش عبور کرده اند و رویکرد جدیدی برای ایجاد شوق آموختن و تمرین زندگی جایگزین آن شده است.

  • مشارکت تحسین برانگیز مراکز کانون استان تهران در جشنواره سرودخوانی

به گفته نظری، امسال با وجود تعطیلی برخی از مراکز فرسوده برای تعمیرات و نوسازی، با مشارکت و استقبال خوبی از سوی مراکز همراه بودیم و تمام گروه‌های شرکت کننده، موسیقی اختصاصی خود را ساخته بودند و مانند گذشته از موسیقی‌های آماده و موجود استفاده نشد و حتی اشعار انتخابی، یا جدید بودند و یا اگر از اشعار فاخر استفاده شده، اما سبک اجرا با سن نوجوان مناسب سازی شده بود و به اذعان ناظران و کارشناسان، سطح سرودهای امسال استان از رشد کیفی نسبت به گذشته برخوردار بود.

به گفته وی، تمام شانزده گروه سرود شرکت‌کننده در جشنواره سرودخوانی امسال از سوی استان تشویق خواهند شد و البته توجه به ارزیابی داوران متخصص باعث ارتقای آنها خواهد شد.

نظری افزود: ما در استان تهران می‌توانستیم صرفاً با هدف کسب رتبه در جشنواره‌های کشوری، هزینه‌های چندین میلیونی صرف آماده سازی یک یا چند گروه محدود کنیم و همان چند گروه محدود را به جشنواره کشوری معرفی کنیم، اما این نگاه با عدالت در تناقض است به همین دلیل تا حد ممکن فرصت و امکانات را به طور فراگیر برای همه مراکز فراهم کردیم تا اعضای بیشتری امکان ابراز وجود و راهیابی در زمینه های مختلف داشته باشند چرا که فلسفه فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی، هنری و ادبی صرفاً کسب رتبه نیست.

وی در پایان از درخشش و تلاش دلسوزانه و خلاقانه تمام مربیان، کارشناسان و مسولان کتابخانه‌های استان تهران قدردانی کرد.

  • حاشیه به یاد ماندنی

در حاشیه‌ چهاردهمین جشنواره سرودخوانی، با آگاه شدن از روز تولد یکی از اعضای گروه سرود حاضر در این برنامه مدیرکل استان تهران، جشن کوچکی تدارک دید و همه حاضران در شادی تولد زینب، عضو عزیز کانون که به همراه خانواده‌اش در سالن حضور داشت به نمایندگی از همه متولدین این روز و متولدین فصل زیبای پاییز در کتابخانه های استان، برگزار شد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره سرودخوانی تهران پس از دو روز و با همراهی شانزده گروه از استان تهران  و حضور داورانی همچون علی فرین کیا، سلماز جوان بخت و مریم عباسی که از چهر های مطرح عرصه موسیقی و ادبیات هستند، جمعه پانزدهم آذر به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =