کد خبر: 293859
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
بازدید 1372
برگزیدگان جشنواره هنرهای نمایشی کانون هرمزگان معرفی شدند

۳ گروه راه‌یافته از استان هرمزگان به بخش کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان،  ۳ گروه راه‌یافته از استان هرمزگان به بخش کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب و معرفی شدند.

نمایش‌های «دیدمک» از مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ بندرعباس به کارگردانی و نویسندگی عفت تفضلی، «کلاغ خنزرپنزری» به نویسندگی شهرزاد زارعی و حمیدرضا شیخ‌آبادی و کارگردانی سمیه اسلامی از مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ بندرعباسو  نمایش «شنل قرمزی و ننه قل قله» به کارگردانی و نویسندگی ماه ‌بی‌بی صفرپور به ترتیب به بخش کشوری این جشنواره راه یافتند.

نمایش‌ «دیدمک» در ۳۵ دقیقه توسط سنا غلامی، نسترن عوض‌زاده، آناهیتا محلفی، مریم ضیایی و نازنین بازیاری اجرا شد.

"دیدومک پرنده‌ای است که از قفس نجات پیدا می‌کند و سپس به دنبال سرزمینش می‌گردد و مسیر باغ پرندگان و کویر را پشت سر می‌گذارد و سپس به نواحی گرم دریا که سرزمین واقعی‌اش می‌رسد".

«کلاغ خنزرپنزری» به نویسندگی شهرزاد زارعی و حمیدرضا شیخ‌آبادی به کارگردانی سمیه اسلامی و بازیگری از مرکز شماره چهار نمایش دوم انتخاب شد.

این نمایش قصه کلاغ خنزرپنزری است که در کنار مزرعه کلاه عروسک دختر دهقان را می‌بیند و برمی‌دارد و روباه با حیله این کلاه را از چنگ کلاغ در می‌آورد و کلاغ‌ها و مترسک کمک می‌کنند و کلاه را پس می‌گیرند.

در این نمایش ملیسا پوری‌زاده، روژین آیینی، ستایش السادات موسوی، اندیشه صابری و فاطمه بیتا بهزادی بازی کردند.

نمایش «شنل قرمزی و ننه قل قله» به کارگردانی و نویسندگی ماه ‌بی‌بی صفرپور از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرلنگه نیز سومین انتخاب داوران این جشنواره بود.

این نمایش توسط شیدا نیازی، گوهرشاد رستگار، مریم هاشمی، طهورا میرزا باقری به ترتیب در نقش‌های شنل قرمزی، ننه قلقله زن، گرگ و بزی اجرا شد.

هجدهمین دوره جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز چهارشنبه ۲۰ آذر در مرکز آفرینش‌های هنری بندرعباس برگزار شد.

محمد سایبانی، بهنام پاییزه و الهام اسکندری داوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان هرمزگان را برعهده داشتند.

سارا پاکدامن مسوول واحد هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز دبیری این دوره از جشنواره استانی هنرهای نمایشی را برعهده داشت.

بر اساس فراخوان و شیوه‌نامه اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایش کانون که از سوی معاونت فرهنگی کانون منتشر شده است این رویداد هنری با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» در ۳ بخش نمایش «زنده_عروسکی»، «کتاب‌خانه‌ای» (نمایش خلاق و بازی‌های خلاق) و «نمایش‌نامه‌نویسی» برگزار خواهد شد.

بر همین اساس در این دوره از جشنواره سه گروه شامل اعضا (۱۲ تا ۱۸ سال) و اعضا ارشد کانون (۱۸ تا ۲۴ سال) هم‌چنین مربیان و کارشناسان کانون (به عنوان عوامل موثر در تولید نمایش) شرکت داده ‌می‌شوند.

بر اساس فراخوان هجدهمین جشنواره شیوه‌های اجرای نمایش این‌گونه تعریف شده است که «نمایش عروسکی» تئاتری است برای کودکان یا نوجوانان که در قالب اجرای صحنه‌ای و دارای تعریف دست‌کم، یکی از تکنیک‌های عروسکی باشد.

هم‌چنین در تعریف «نمایش صحنه‌ای» آمده است تئاتری که در قالب اجرای صحنه‌ای و با حضور بازیگر یا بازیگران باشد و نمایش «عروسکی- زنده» تئاتری است که در قالب اجرای صحنه‌ای و تلفیقی بین بازیگر و عروسک باشد.

بر همین اساس تکمیل و ارسال فرم شماره یک و ثبت شماره عضویت اعضا و اعضای ارشد کانون، به همراه مشخصات کامل گروه، انتخاب عوامل نمایش به تفکیک اعضای دختر یا پسر، رعایت شئونات دینی، فرهنگی و عرفی، توجه به ترکیب اعضا و اعضای ارشد در یک گروه (در یک گروه ۶ نفره باید ۴ نفر عضو ۱۰ تا ۱۸ سال و ۲ نفر عضو ارشد باشند.)، استفاده از حداکثر ۸ نفر به عنوان بازیگر و عروسک‌گردان به همراه مربی، استفاده از یک نفر به عنوان کارگردان، اجرای نمایش در مدت زمان ۳۰ تا حداکثر ۴۵ دقیقه از جمله شرایط شرکت در جشنواره اعلام شده است.

در این دوره از جشنواره در بخش صداپیشگی داوران امیرعلی مزین صداپیشگی عروسک «بَل و سیاهو» در نمای شکاکل زری کجاست از مرکز میناب را معرفی کردند.

در بخش طراحی و ساخت عروسک، از ماه بی بی صفری پور در نمایش شنل قرمزی و ننه قلقله زن  از ساخت عروسک بز زنگوله پار و هم‌چنین عفت تفضلی به عنوان برگزیده طراحی و ساخت عروسک تقدیر شد.

دوران این دوره هم‌چنین در بخش طراحی صحنه سمیه اسلامی در نمایش «بزغالو» را معرفی کردند.

در بخش دختران بازیگر  از بازی تارا شکروی در نقش تلویزیون در نمایش «روز عجیب»، روژین آِینی در نقش رادیو در نمایش «بزغالو» تقدیر شد.

داوران در این بخش آناهیتا محلفی به عنوان بازیگر زن و ‌همچنین امیرحسین کریمی نیای در نمایش کاکل زری کجاست؟ از میناب را در بخش پسران به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی انتخاب کردند.

در بخش کارگردانی رای داوران به عفت تفضلی در نمایش دیدمک رسید و از سمیه اسلامی برای نمایش کلاغ خنزرپنزری تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =