کد خبر: 294188
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
برنامه های هفته پژوهش در مرکز شماره دو مریوان

با توجه به فرارسیدن هفته پژوهش و با هدف تقویت پرسشگری درمیان اعضا و آشنایی با شیوه های علمی تحقیق، برنامه های متعددی با حضور اعضای فعال مرکز و دانش آموزان مدارس سطح شهر، در مرکز شماره دو مریوان به اجرا در آمد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، از جمله برنامه های اجرا شده در این هفته، کارگاه علمی آشنایی با مراحل رشد گیاهان بود که دراین کارگاه ،اعضا با شیوه های تکثیر گل  ها و گیاهان و نقش ریشه در رشد گیاهان آشنا شدند و درپایان به کاشت گل در گلدان های دست ساز پرداختند .

برگزاری کارگاه علمی آشنایی با زندگی حیوانات ،یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در مرکز بود که در این کارگاه، اعضا با شیوه ی زندگی سگ ها ، محل زندگی و خوراک سگ ها آشنا شدند و به همراه مربیان مرکز به تماشای کلبه ی سگ ها در نزدیکی مرکز رفتند و از نزدیک به مشاهده ی شیوه غذاخوردن سگ ها پرداختند.

برگزاری کارگاه تحقیق و نحوه ساخت کاغذ ابروباد اعضا با در اختیار داشتن ابزار کار به ساخت کاغذ ابروباد پرداختند.

از دیگر برنامه های اجرا شده ، معرفی کتاب من زمین هستم روخوانی کتاب و گفتگو در مورد مراحل تشکیل سیاره زمین بود . درادامه اعضا به ساخت وسایل و ملزومات انجام تحقیقات علمی پرداختند .

قصه گویی کتاب قصه ی کرم ابریشم با هدف آشنایی دانش آموزان با زندگی کرم ابریشم و درست کردن پروانه به روش اوریگامی ، ساخت مداد به روش اوریگامی با تاکید براهمیت دانش و آگاهی و نقش مداد به عنوان نماد علم آموزی ، تهیه ی نشریه ی دیواری با عنوان چگونه نفس می کشیم، برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع" من محقق هستم، برگزاری کارگاه سفالگری و ساخت ابزار تحقیق از دیگر برنامه های اجرا شده در هفته پژوهش در مرکز شماره دو مریوان بود که با استقبال دانش آموزان مدارس و اعضای فعال کودک و نوجوان روبرو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =