بهترین هنرمندان نمایش کشور محصول کانون پرورش فکری هستند

داور مرحله ی استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خراسان جنوبی، بهترین هنرمندان عرصه نمایش کشور را محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، علی شریفی عضو هیات داوران مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون خراسان جنوبی، در حاشیه این جشنواره گفت: یکی از مهمترین نکات جشنواره هنرهای نمایشی کانون، انرژی و آمادگی کودکان و نوجوانان  برای اجرا است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه حس کودکان و نوجوانان در این نمایش‌ها ساختگی نیست و به خوبی روانی و سادگی در آن موج می‌زند، افزود: تخیل سیال یک عنصر بسیار خوب نمایش است که در نمایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشاهده می شود.

وی افزود: یکی دیگر از نکات مهم نمایش‌های این نهاد، بهره گرفتن از قصه‌ها، اشعار و کتاب‌های کانون برای تولیدات است که این مهم به عنوان یک عامل تاثیرگذار در موفقیت کودکان و نوجوانان نقش ایفا می کند.

شریفی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز پیشرفت است بگونه‌ای که مراجعه کنندگان به این کانون در حوزه‌های نمایشی بعدها به یکی از هنرمندان تاثیرگذار در عرصه نمایش کشور تبدیل می شوند، گفت: می توان اذعان کرد که بهترین هنرمندان عرصه نمایش کشور «کارگردانان، بازیگران و عناصر فعال حوزه تئاتر» محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و روزی کار خود را از این مرکز آغاز کرده اند.

وی همچنین امکانات سخت‌افزاری را لازمه کار نمایش دانست و با اشاره به اینکه متاسفانه خراسان جنوبی در زمینه زیرساخت‌های حوزه نمایش با کمبودهایی روبرو است، ادامه داد: مربیان کانون باید تلاش کنند تا نمایش‌های تولید شده را به سمت اجرا در سالن‌های استاندارد سوق دهند تا علاوه بر اینکه مخاطب خود را در حوزه نمایش جذب می‌کنند، بخشی از کمبودها را نیز بتوانند جبران کنند.

داور هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان باید آموزش‌های لازم را برای اجرای تئاتر موفق فرا گرفته و در مقابل والدین نیز نقش نظارتی خود را برای شکوفا شدن استعدادهای فرزندانشان بکار گیرند تا با همکاری مربیان متخصص، بتوان نتیجه دلخواه کسب شود.

گفتنی است مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و همچنین نخستین مهرواره سرود آفرینش در خراسان جنوبی در حال برگزاری است و آیین اختتامیه  آن بعد از ظهر پنج‌شنبه ۵دی ماه ۱۳۹۸ با معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله داوری کشوری در محل سالن مجتمع فرهنگی ایثار شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =