نخستین مهرواره «سرود آفرینش» کانون گلستان به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه‌ی نخستین مهرواره‌ی استانی سرود آفرینش با شعار نغمه های خوش فردا عصر روز پنج شنبه مورخ ۵ دی ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب نسب در ابتدای سخنان خود، ضمن قدردانی از داوران استانی، ناظر، عوامل اجرایی و هنرمندان نوجوان شرکت کننده گفت: برگزاری این مهرواره‌ها در راستای کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و همچنین تقویت روحیه مشارکت و ایجاد نشاط و شادابی در آنها می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سرود یک فعالیت گروهی است و در اینگونه فعالیت‌ها میتوان روحیه مشارکت و همفکری را تقویت کرد اظهار داشت: مهرواره سرود فرصت خوبی است تا اعضای توانمند کانون با همت جمعی یک فعالیت گروهی تجربه کرده و برای ساختن فردایی روشن تلاش کنند.

مدیرکل کانون گلستان در ادامه بیان داشت: عنوان مهرواره این رویداد را غیر رقابتی کرده است و کانون با تغییر عنوان جشنواره به مهرواره به دنبال کم‌رنگ کردن فضای رقابتی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی است.

او همچنین در پایان سخنان خود با اعلام اینکه هرچه در توان داریم برای ارتقای کودکان و نوجوانان انجام خواهیم داد، افزود: کانون استان گلستان این آمادگی را دارد تا با برگزاری اینگونه مهرواره‌ها به رشد مهارت های زندگی کودکان و نوجوانان کمک کند.

بر اساس رأی داوران این مهرواره متشکل از فرخ ملک محمودی، ابوذر اسماعیلی و سمیه رئوفی گروه‌های سرود مرکز فرهنگی هنری کانون رامیان، مرکز فرهنگی هنری کانون شماره دو گنبدکاووس و مرکز فرهنگی هنری کانون علی آباد کتول به‌عنوان گروه‌های برتر معرفی و به مرحله کشوری راه یافتند.

فیلم سه گروه سرود نمایش برگزیده استان به دبیرخانه مرکزی مهرواره در تهران ارسال، تا با داوری بیش از ۹۰ اثر از سراسر کشور، هفت گروه برگزیده به علاوه یک گروه از میزبان، جواز حضور در مرحله پایانی را کسب کنند.

نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، ۵ دی ۱۳۹۸ با حضور ۸ گروه سرود نمایش از مراکز کانون، مدیرکل کانون گلستان، مسئولین استانی، هنرمندان و علاقه‌مندان با معرفی برگزیدگان در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرگان به کار خود پایان داد.

مرحله پایانی نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» در گیلان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =