کد خبر: 294436
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
بازدید 410
مرحله استانی نخستین مهرواره‌ی سرود آفرینش به کار خود پایان داد

صبح روز پنجم دی ماه مرحله استانی نخستین مهرواره‌ی سرود آفرینش با اعلام گروه‌های سرود راه‌یافته به مرحله سراسری این مهرواره به کار خود پایان داد.

 سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون استان یزد در آیین اختتامیه این مهرواره گفت: فعالیت سرود آئینه فعالیت‌های کانون است. سرود ابزاری موثر در انتقال مفاهیم عمیق به اعضا به شمار می‌رود. در واقع بعد سرگرم کنندگی و ریتمیک این فعالیت ماندگاری مفاهیم را در ذهن اعضا بیشتر خواهد کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این آیین در خصوص جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شکوفایی استعداد و توان‌مندی مخاطبانش گفت: هیچ دستگاهی نمی‌تواند هنرمندانه‌تر از کانون فعالیت سرود را ویژه کودک و نوجوان  کار کند. در واقع کانون این فرصت را برای اعضایش فراهم می‌کند تا در فرایند تشکیل گروه سرود تا اجرای روی صحنه به مجموعه‌ای از توانمندی‌ها دست یابد.

 ویژه برنامه‌های آیین اختتامیه

  یکی از برنامه‌ها، قصه گویی سرگذشت زندگی شهید سیدجلیل ساداتی از شهدای استان یزد در جنگ تحمیلی به عنوان یکی از اولین فعالان سرود و موسیقی کشور توسط  محمدرضا صاحب جلال بود.

 از دیگر برنامه‌های این مراسم تجلیل از پیشکسوت موسیقی استان، استاد علی‌محمد مهنام بود. این برنامه به صورت نمادین گوشه‌هایی از قاب زندگی مهنام را به عنوان استاد مسلم ویلون که بیش از نیم قرن در این عرصه تلاش نموده را پیش چشم حضار گذاشت. روایت‌گر شخصیت استاد مهنام نعیمه بیدمشکی مربی هنری کانون استان بود.

 این برنامه با اجرای سرود ملی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  توسط اعضا و ویلون‌نوازی استاد مهنام برگزار شد و در ادامه از سرود  کانون که توسط استاد سلطانزاده ساخته شده بود رونمایی شد.

 در پایان این تجلیل مهنام با ساز ویلون سرود ای ایران را نواخت و حاضران با آن هم‌خوانی کردند و در نهایت شاگردان استاد مهنام برای عرض ارادت و اجرای آیین تجلیل به روی صحنه آمدند.

 تجلیل از آهنگ‌سازان آثار سرود مراکز کانون استان از دیگر برنامه‌های این آیین بود. مدیرکل کانون استان با تقدیم لوح و هدیه از حمید سلطان زاده، امیر احمدی، محسن شاکری شمسی و محمدرضا کاظمیان تقدیر کرد.

 هم‌چنین در این برنامه از هیات داوران این مهرواره علیرضا حسینی، علیرضا سهیلی زاده و مجتبی حبیبی تقدیر به عمل آمد.

 همکاران مرکز فرهنگی، هنری شهرستان تفت نیز در بخشی از این آیین از سمیه فلاح به عنوان مسوول گروه انجمن سرود استان به شکل ویژه تشکر نمودند.

 تقدیر از منتخبان راه یافته به بخش کشوری مهرواره

 علیرضا سهیلی داور مهرواره سرود آفرینش قبل از اعلام نتایج مهرواره در خصوص کم و کیف نخستین مهرواره سرود آفرینش گفت: بچه ها هوش موسیقی قوی داراند و هم پتانسیل سرود در آن‌ها هست اتفاقی که باید بیفتد این است که  مربیان وقت بیشتری برای این فعالیت  بگذارند زیرا جای کار سرود در کانون است و بستری مناسب برای کودک و نوجوان در فضایی آزاد فراهم آمده است. در زمینه نمایشی نیز باید گروه‌ها را تقویت کرد در واقع مسوولان کانون باید مساله آموزش سرود را جدی بگیرند.

 در ادامه مجتبی حبیبی  دیگر داور جشنواره برای اعلام نتایج پشت تریبون رفت.

  براساس رای هیات داوران سه مرکز فرهنگی هنری  بافق، تفت و میبد دو به عنوان راه یافتگان به بخش کشوری مهرواره سرود آفرینش و سه مرکز فرهنگی هنری شماره دو یزد، مهریز و شماره یک یزد به عنوان مراکز شایسته تقدیر اعلام شد.

 گفتنی است در دو روز مرحله استانی نخستین مهرواره سرود آفرینش یازده گروه از مراکز فرهنگی هنری سطح استان اجراهای خود را به روی صحنه بردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =