کد خبر: 294625
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
بازدید 1007
بازی، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی کودکان است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بازی و سرگرمی را از ضروریات و بخش جدایی‌ناپذیر زندگی کودکان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون بوشهر، سمیه رسولی مدیر کل کانون استان بوشهر با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی از 7-13 دی ماه 1398 در تهران گفت: فعالیت‌های بازی محور و سرگرم کننده در مراکز فرهنگی هنری کانون استان در فضاهایی با نشاط و پرانرژی در حال برگزاری هستند.

وی تصریح کرد: بازی از ضروریات و جز لاینفک زندگی کودک می باشد که با آن جهان و جایگاه خود را درک می کند و بستری مناسب برای پرورش فکری ،عاطفی،جسمی،اجتماعی آن ها می باشد تا به این وسیله احساسات و آرزوهای خود را بازی کنند وبا شکستها و موفقیتهایی که در بازی به دست می آورند مهارتهای زندگی را نیز یاد بگیرند .

رسولی با اشاره به اینکه در اعلامیه جهانی حقوق کودکان از سوی سازمان ملل متحد حق استفاده از فرصتهای کامل برای بازی، تفریح از جمله حقوق مسلم کودکان شناخته شده است ادامه داد که کودکان دلهای شاد ولبهای خندان میخواهند و اجرای فعالیتهایی مانند بازی در مراکز فرهنگی وهنری باعث آموزش غیرمستقیم کنترل هیجان ، ارتباطات بین گروهی، درکنارهم بودن  و در نهایت نظم و ایجاد شادی و نشاط و تمرینی برای زندگی بهتر آنان خواهد بود.

مدیر کل کانون استان بوشهر با توجه به شعار این رویداد ملی که «تمرین زندگی است» بازی را کاربردی ترین و موثرترین راه یادگیری برای کودک دانست و افزود : کودک و عنصر مهم بازی در هم تنیده شده اند و برای اینکه کودکی سالم و بالنده داشته باشیم باید به این مساله مهم توجه ویژه ای نشان دهیم.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همزمان با تهران در کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =