سومین کمیسیون منطقه‌ای مسوولین حراست کانون در مازندران برگزار شد

سومین کمیسیون منطقه ای مسوولین حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور اعضای شورای سیاستگذاری و هماهنگی حراست دفترمرکزی کانون، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، نماینده حراست کل استان مازندران و هم‌چنین مسوولین حراست ادارات کل کانون استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران ، خراسان شمالی وگلستان در ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، مدیرکل این کانون در ابتدای این نشست با اشاره به توسعه شاخص‌های رشد در کانون پرورش فکری؛ برنامه ریزی و هدف‌گذاری موثر مدیر عامل و معاون فرهنگی را  نکته مهم در توسعه نشاط و پویایی و معرفی شایسته تر کانون در سراسر کشور عنوان کرد.

محمد علی یزدان شناس بر همین اساس بر توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون در استان مازندران اشاره نمود و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی هدفمند، اثر بخش  و استفاده از ظرفیت‌ها و تخصص‌های موجود در منابع انسانی، شاهد رشد و توسعه برنامه‌های کانون در مازندران هستیم.

وی به 2 اصل مهم در کانون مازندران اشاره کرد و بیان داشت: تلاش برای ایجاد فضای امن و اخلاق محور و هم‌چنین برنامه ریزی برای رشد تخصصی مربیان و کارکنان این کانون از عمده دلایل رشد کیفی و کمی کانون مازندران بوده است.

یزدان شناس از راه اندازی سینما کانون در ساری به عنوان دیگر موفقیت‌های استانی در خدمت رسانی فرهنگی به مردم یاد کرد و با اشاره به تاکید مدیر عامل کانون مبنی بر حضور هنرمندان و صاحب نظران در کانون افزود: در این سینما علاوه بر اکران فیلم‎های روز ایران؛ شاهد اکران فیلم‎های جشنواره کودک ونوجوان اصفهان، جشنواره مقاومت، سینما حقیقت و اکران فیلم‌های سینما هنر و تجربه بودیم که با استقبال اهالی فرهنگ و هنر استان مواجه شد.

*نقش حراست در کانون دست‌گیری است نه مچ‌گیری

در ادامه این نشست، رضا برنگی معاون حفاظت اسناد و فناوری دفتر مرکزی حراست با گرامی‌داشت حماسه 9دی، روز میثاق امت با ولایت و تبریک ولادت حضرت زینب(س) به بیانی از مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88 اشاره کرد و به نقل از رهبر معظم انقلاب گفت: "فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه می شود." 

وی به روایتی از امام علی (ع) مبنی بر آنکه توکل به خدا مایه رستگاری انسان خواهد شد افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمانی انسان ساز است که ماموریت اساسی آن تربیت کودکان ونوجوانان آگاه و عالم می باشد و بر همین اساس سرمایه‌های انسانی، برند ملی کشور ما هستند که از این برند انسانی انواع برند فیزیکی وتجاری ایجاد می شود.

معاون دفتر مرکز حراست یادآور شد: کانون به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌ها در ایجاد هویت ملی و برندسازی انسانی، نقش اساسی دارد مشاهیر بزرگی را در حوزه‌های مختلف به عنوان افتخار ملی وجهانی معرفی نماید.

برنگی با تاکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است اظهار داشت: اساسا فقر از هر نوع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... که باشد زیبنده نظام نیست. همان‌گونه که هر  بیماری عوارض دارد؛ عوارض فقر بیشتر از آن است و براین اساس کانون می‌تواند به عنوان یک سازمان حراست کننده ویک سازمان پدافندی غیر عامل، با برنامه ریزی و فعالیت‌های تخصصی‌اش در حوزه کودک ونوجوان که زیر ساخت‌های آینده محسوب می شوند در مقابله با بسیاری از آسیب‌های موجود هم‌چون: جلوگیری از فرار مغزها، پیشگیری از اعتیاد، سرقت‌ها و ... موفق عمل نماید.

او بر همین اساس، با تاکید بر دیدگاه مدیر کل دفتر مرکزی حراست کانون؛ حرکت برنامه محور و پیش بینی کردن به هنگام را از ویژگی‌های مسوولان حراست استان‌ها دانست و نقش آنان  را در تحقق اهداف عالیه کانون مهم عنوان کرد و در عین حال خاطر نشان ساخت: نگاه حراست در سازمان باید تصمیم ساز باشد و از هزینه‌های تصمیم گیری وکاری مدیران بکاهد.

این مسوول در ادامه افزود: برنامه‎های حراست کانون در قالب راهبردهای کلان (شامل اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اداری، رفع نارضایتی عمومی، مدیریت بحران، اطلاع رسانی، مقابله با نفوذ، توانمندسازی و مسوولیت پذیری و ...) طراحی واجرا شده و به شکر خدا در این حوزه موفق‌ بودیم. 

رضا برنگی ایجاد شرایط مطلوب در حراست استان‌ها را از دیگر اهداف این همایش دانست و از ارتقا در وفاق سازمانی و ایجاد سرمایه اجتماعی سخن گفت.

او با تاکید بر نگاه غیر پلیسی در حراست کانون تصریح کرد: بر همین اساس با توجه به ساختار سازمانی کانون؛ سیاست ما دست‌گیری است نه مچ گیری، البته در مقابل تخلفات مالی و اداری با رعایت کلیه جوانب برخورد قانونی خواهد شد. ما در حراست به معنای واقعی کلمه دنبال صیانت و حراست از سازمان هستیم و مسوولین حراست چنان باید قوی عمل نمایند که به هیچ عنوان در معرض اتهام قرار نگیرند.

او با اشاره به جمله "حسنات الابرار سیئات المقربین" خواستار رعایت کلیه شئون توسط کارگزران حراست شد و با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: " با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد". در واقع حراست‌ها می بایست از هر گونه رنگ و برچسبی مبرا باشند.

این مسوول افزود: کار در حراست پشتوانه حقوقی وقانونی دارد که شامل( سند ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوعیت حراست وپدافند غیر عامل، مصوبه تشخیص مصلحت نظام مرتبط با قانون حراست‌ها،ابلاغیه سازمان اموراداری و استخدامی با موضوع حراست،آیین نامه اجرایی وشرح وظایف حراست سازمان برنامه وبودجه، قانون مدیریت خدمات کشوری مرتبط با مشاغل حساس و بخشنامه های ابلاغی حراست کل کشور) می باشد.

معاون حفاظت اسناد گفت: اشرافیت بر مسایل و موضوعات محیطی، شناسایی گلوگاه‌های حساس و گزارش‌های  خبری  بر اساس اهمیت و انعکاس آن به دفتر مرکزی در تاثیر گذاری و تصمیم سازی ارکان سازمان اهمیت بسزایی دارد.

وی در پایان با اشاره آیه شریفه " ن والقلم  ما یستطرون" که خداوند به قلم و آنچه نوشته می شود سوگند یاد می کند، ابراز امیدواری کرد: با هدایت‌های مدیر عامل کانون این دستگاه فرهنگی به عنوان یک کارخانه انسان ساز با هویت ایرانی _اسلامی با توجه به تدبیر و آینده نگری، در مسیر پیش رو موفقیت‌های بیش از این کسب نماید.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =