کارگاه آموزشی «هوای پاک و عوامل تهدید کننده» در مرکز فردوس برگزار شد

هم‌زمان با ۲۹ دی ماه ۱۳۹۸ و روز هوای پاک، با همکاری اداره محیط زیست کارگاه آموزشی با موضوع «هوای پاک و عوامل تهدید کننده آن» در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فردوس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، به مناسبت ۲۹ دی ماه روز ملی« هوای پاک» مرکز فرهنگی و هنری فردوس با همکاری اداره محیط زیست شهرستان کارگاه آموزشی «هوای پاک و عوامل تهدید کننده آن» را با هدف تاکید بر ضرورت توجه به محیط زیست و هوای پاکبرگزار کرد.

در این کارگاه آموزشی محمد کاظم شکر گزار رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس با حضور در جمع کودکان ونوجوانان در خصوص راهکارهای حفظ محیط ‌زیست، پاک ‌سازی هوا، نقش فضای سبز و درختان در تأمین هوای پاک برای اعضا صحبت و آلودگی هوا را یکی از معضلات پیش روی انسان‌ها دانست.

شکر گزار آلودگی هوا را یکی از خطرات و عوامل تهدید کننده برای سلامت انسان معرفی کرد و گفت: هوایی که ما امروز تنفس می‌کنیم، سرشار از آلاینده‌های سمی است، این آلودگی زیبایی کره زمین را به خطر می‌اندازد و هر ساله میلیون‌ها نفر در اثر آلودگی محیط زیست جان خود را از دست می‌دهند.

وی از همت جمعی و تصمیم گروهی به عنوان یکی از راه حل‌های این مشکل یاد کرد و افزود: برای داشتن یک زندگی سالم در شهرها به خصوص کلان‌شهرها، باید منابع آلودگی را شناسایی و با فرهنگ ‌سازی وایجاد یک جریان عمومی با مشارکت حداکثری شهروندان راه‌های عملی رفع آن بیابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از کودکان ونوجوانان عضو مرکز فردوس و دانش آموزان مدرسه محمد جوادی فردوس برگزار شد، در خصوص راه‌هایی چون استفاده از حمل و نقل عمومی، نگه‌داشتن خودرو در شرایط مطلوب و استفاده از دوچرخه برای کاهش آلودگی هوا نیز بحث و تبادل‌نظر شد.

گفتنی است برگزاری ایستگاه نقاشی، اجرای نمایش خلاق و اهدای جوایز از طرف اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به تعدادی از کودکان ونوجوانان حاضر پایان بخش این برنامه آموزشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =