پودمان آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان‌ و نوجوانان»

پودمان آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان» با تأکید بر فعالیت نجوم به همت واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، پودمان آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان» ازجمله -دوره‌های مصوب استانی- ویژه مربیان و مسئولان مراکز کانون استان اردبیل به همت واحد آموزش ‌و پژوهش روزهای ۲ و ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ کانون اردبیل میزبان این پودمان آموزشی بود که در آن ۳۱ نفر از مربیان و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شرکت کردند.

سید حسین امیدیانی مدرس کیهان‌شناسی و دانش‌آموخته دکتری فیزیک هسته‌ای دانشگاه تهران، مدرس پودمان آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان» بود که در این دوره‌ی ۱۶ ساعته با نمایش فیلم‌های مستند در زمینه کیهان‌شناسی، مربیان کانون را با زمین، خورشید، ماه، ستاره‌ها، سیاه‌چاله‌ها، مرگ ستارگان، ستاره نوترونی، کوتوله سفید، سیارات مشابه و ... آشنا کرد.

امیدیانی بابیان اینکه دانشمندان ایرانی را به کودکان و نوجوانان معرفی کنید، خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که با قرآن مأنوس بودم، مطالعات نجومی‌ام با آن عجین شده است و موضوع نجوم و کیهان‌شناسی برای همه جذاب است و این جذابیت زمانی که همراه باعظمت خلقت خداوند همراه باشد، دوچندان می‌شود.

وی ادامه داد: بچه‌ها بسیار به مسائل کیهان‌شناسی علاقه دارند و اگر مسائل به‌طور خوب ملموس شود، آموزش بهتر صورت می‌گیرد و خدا را شکر فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

پژوهشگر نجوم و کیهان‌شناسی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌گوید که نظام خلقت بر اساس علم، فیزیک و ریاضی است، اضافه کرد: در کنار مطرح کردن مسائل نجومی می‌توانیم بسیاری از مسائل را مطرح کرد و زمینه‌سازی آن را برای آینده انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این پودمان آموزشی در صورت قبولی در امتحان پایان دوره از سوی مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =