کد خبر: 295260
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
اعلام فراخوان مسابقه «هم‌چون پدر، مهربان» در کردستان

فراخوان مسابقه «هم‌چون پدر، مهربان» در دو بخش نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری اعلام شد.

سهیلا شیخی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در سخنانی اظهار کرد: این فراخوان در پی شهادت غرورآفرین و مظلومانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت منتشر و از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی‌ ـ هنری دعوت شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در دو بخش نقاشی و خطاطی برگزار خواهد شد، افزود: علاقه‌مندان در بخش مسابقه خوشنویسی می‌توانند آثار خود را با شیوه خط تحریری و خط درشت (نستعلیق، شکسته نستعلیق و ...) به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

شیخی محور موضوعی این مسابقه فرهنگی را شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت دانست و بیان کرد: آیات قرآن کریم، احادیث معصومان(ع) با موضوع ایثار و شهادت در راه خدا، جمله‌های بزرگان و اشعاری که در رابطه با شهید والامقام سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت سروده شده از جمله موضوعات بخش مسابقه فرهنگی است.

وی بیان کرد: خطاطی اسم و شهرت شهید حاج قاسم سلیمانی و یا هر یک از شهدای مدافع حرم و هر جمله یا عبارتی که بیانگر رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والامقام باشد از دیگر محورهای موضوعی بخش خوشنویسی در این فراخوان است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان عنوان کرد: در این بخش، دو گروه سنی ۸ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند شرکت کنند و هر شرکت‌کننده مجاز است تا پنج اثر را به دبیرخانه مسابقه با نام خود و با درج فرم شرکت در مسابقه ارسال کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در بخش مسابقه «نقاشی» نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند با خلق اثر از تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت پرتره یا پرتره‌های محیطی، تصویر شهدای مدافع حرم در کنار فرزندان‌شان، مراسم تشییع و تدفین شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم، هر تصویری که گویای رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والامقام باشد و تصویرسازی ذهنی شرکت‌کنندگان از شهید سلیمانی در مواجهه با کودکان، مهربانی، ایثار و... در این رویداد هنری شرکت کنند.

شیخی یادآور شد: در بخش «نقاشی» شرکت‌کنندگان گروه‌های سنی ۶ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۷ سال می‌توانند با شیوه آزاد شرکت کنند و هر شرکت‌کننده تا سه اثر را با تکمیل فرم پیوست تا پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان شهید فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ ـ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کدپستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ دفتر بسیج ارسال کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =