برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری فارس

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس گفت: هجدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» از ۱۱ تا ۱۳ بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این رویداد تئاتری پرداخت و گفت: تمرین زندگی و تجربه ناشناخته‌ها برای ساختن آینده، فراهم کردن فضایی مناسب برای کسب و تبادل تجربه و افزایش دانش‌نظری و مهارت‌های فردی و اجتماعی اعضا، ایجاد زمینه برای جذب، پرورش و پایدارسازی اعضا، خلق موقعیت مؤثر برای تشویق اعضا و ایجاد انگیزه در علاقه‌مندان، ایجاد بستری برای سنجش و بازخورد آموزش‌های سالانه در حوزه هنر نمایش و کشف و پرورش استعدادهای نمایشی اعضا و مربیان از هدف‌های اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کانون است.

به گفته زهرا افتخاری، هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون در سطح استانی، به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود و حمید وامق، اصغر زیبایی‌نژاد و رعنا تیرانداز، داوری آن را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: ۲۱ گروه نمایشی به بخش استانی این جشنواره راه یافتند. به گفته افتخاری، امسال آمار کیفی وکمی هنرهای نمایشی در کانون افزایش یافته و عنصر خلاقیت و ابتکار در این دوره جشنواره به چشم می‌خورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان فارس ادامه داد: امسال اجراهای جشنواره در ۲ سالن انجام می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در زمینه هنرهای نمایشی در طول جشنواره خبر داد و افزود: از شهرهای زرین دشت، فسا، فیروزآباد، شیراز، صدرا، صفاشهر، داراب، آباده و لار گروه‌های نمایشی شرکت دارند. به گفته افتخاری، ۳ گروه نمایشی برتر این دوره از جشنواره به مرحله نهایی و ملی اعزام می‌شوند.

بر اساس این گزارش، حمید وامق، مدرس هنرستان هنرهای زیبا و دانشگاه هنر شیراز و مدیر انجمن نمایش استان فارس است. وی نویسندگی کتاب و مقاله علمی پژوهشی در زمینه تئاتر، داوری جشنواره‌های استانی، بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی را هم در کارنامه دارد.

اصغر زیبایی‌نژاد نیز بازیگر، کارگردان و عضو شورای نظارت بر پروانه‌های نمایشی استان فارس است. او عضو شورای سیاست‌گذاری تئاتر استان، داور جشنواره‌های تئاتر و مدرس بازیگری است.

رعنا تیرانداز دیگر داور این جشنواره، عروسک ساز، نویسنده و کارگردان نمایش‌عروسکی است.

 مرحله کشوری این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون بر اساس اعلام فراخوان نیز قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =