کد خبر: 295418
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
آموزش نشریه‌نگاری

دوره آموزش نشریه‌نگاری از دوره های مصوب سالیانه استان در روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه ویژه مربیان مسئول و مربیان فرهنگی مراکز استان در مرکز ۷ مشهد با تدریس علی خانجانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، محوریت اصلی این دوره آشنایی مربیان با شیوه این فعالیت در مراکز فرهنگی و هنری بود. علی خانجانی در این دوره به معرفی انواع نشریه‌نگاری پرداخت و در مورد هر کدام از این شیوه‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

وی تاکید کرد که اثربخشی یک نشریه در مرحله اول مربوط به شکل و قالب آن می‌باشد که باید تاثیرگذار و برای مخاطب جذاب باشد و سپس موضوع و محتوا که مخاطب برای خواندن آن مطلب اشتیاق نشان دهد.

همچنین تاکید کرد که اصلی ترین مهارت لازم برای اجرای فعالیت نشریه‌نگاری این است که مربی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی اشراف داشته باشد و بتواند اعضا با استعدادهای مختلف را شناسایی و در شکل‌گیری نشریه هدایت کند.

سپس با نظر خواهی از خود مربیان طی کارگاهی مربیان به ساخت نشریه ترکیبی و نشریه الکترونیکی تحت آموزش و نظارت استاد دوره در کارگاه آموزشی پرداختند و سپس نشریه‌های ارائه شده بررسی و توسط استاد ایرادهای کار مربیان اصلاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =