با حضور رییس انجمن نمایش، هفتمین نشست انجمن نمایش کانون مازندران برگزار شد

هفتمین نشست انجمن نمایش کانون مازندران با حضور رییس انجمن نمایش کانون پرورش فکری در ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، هفتمین نشست این انجمن با حضور امیر مشهدی عباس، نویسنده و کارگردان تئاتر و رییس انجمن نمایش کانون، مدیر کل کانون مازندران، کارشناس هنرهای نمایشی استان و اعضای این انجمن در مرکز شماره 2 ساری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حمیده ناجی کارشناس هنری با ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این انجمن افزود: فعالیت‌های نمایشی در این کانون در دو حوزه شرق و غرب مازندران برگزار می شود.

امیر مشهدی عباس در این نشست با تاکید بر اهمیت هنرهای نمایشی گفت: تئاترهنری جذاب و محتوا محور بوده و برای کانون ارزشمند است.

وی با تشریح نکات مهم در نمایش به تعریف کارگردانی پرداخت و اظهار داشت: کارگردانی شیوه درست انتقال محتوای نمایش به مخاطب بوده  , کارگردان از دریچه نگاه خود می تواند موضوع را به مخاطب منتقل نماید.

رییس انجمن نمایش کانون پرورش فکری با استفاده از یک اجرای نمایشی توسط اعضای این انجمن و بیان تکنیک «دیوار چهارم» در تئاتر؛ به تشریح تاثیر کارگردانی بر نحوه انتقال پیام پرداخت.

نکته دومی که مشهدی عباس بر آن تاکید داشت؛ مبحث طراحی صحنه بود. وی در این خصوص گفت: طراحی صحنه یکی دیگر از نکات مهم است که در محتوای نمایش تاثیر داشته و می بایست در خدمت اثر باشد.

این کارگردان در بخش سوم صحبت‌هایش از ایده پردازی هم سخن گفت و در تعریف آن اظهار داشت: ایده، نگاه متفاوت به یک موضوع بوده و در انتخاب آن باید دنبال نگاه جدید و مخاطب پسند بود.

در پایان این نشست، مدیر کل کانون مازندران با تقدیر از حضور رییس انجمن نمایش در مازندران بر شیرینی یاد گرفتن تاکید کرد و افزود: نمایش هم به عنوان یکی از برنامه‌های کانون، واسطه مهم برای یادگیری محسوب می شود.

محمد علی یزدان شناس، نمایش را هنری جذاب عنوان کرد که می تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در انتقال پیام تربیتی به اعضا داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =