رونق برنامه های دهه فجر با نمایشگاه «از قطره تا دریا»/ معرفی دستاوردهای 41 ساله انقلاب

کانون پرورش فکری مرکز سولقان ایام دهه فجر را به برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقه و بازدید از مزار شهدا گذراند و مرکز پیشوا نیز برای این ایام ویژه برنامه هایی جهت معرفی دستاوردهای 41 ساله انقلاب در نظر گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، کانون پرورش فکری مرکز سولقان با محوریت وحدت و همدلی نمایشگاهی با عنوان «از قطره تا دریا» برپا کرد. در این نمایشگاه، رشادت های مردم ایران در بهمن 57 و ورود امام به میهن و تصاویر ی از راهپیما یی 22 بهمن ماه به نمایش گذاشته شد.

بخشی از نمایشگاه به معرفی شهید چمران و شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «لاله های انقلاب» اختصاص داشت  قسمتی از نمایشگاه نیز کتاب «کتاب به روایت تصویر» به نمایش گذاشته شد. این مرکز در گوشه ای دیگر از نمایشگاه به معرفی میدان انقلاب یا همان میدان مجسمه سابق پرداخت و وقایع سر نگونی حکومت پهلوی را تا ورود امام (ره) در قالب ماکت و تصویری با توضیحات دیواری، به اعضا و بازدید کنندگان ارائه کرد. پس از بازدید، اعضا و دانش آموزان به شنیدن قصه های انقلاب از کتاب خاطرات بچه های انقلاب و سرود های انقلابی پرداختند و با یکی از حکمت های نهج البلاغه در قالب داستان آشنا شدند.

طی دهه فجر کودکان ونوجوانان سولقانی با موضوع انقلاب در کارگاه های کلاژ و قصه گویی، نقاشی، طرح ادبی و خاطره نویسی  شرکت کردند و مرکز روزانه پذیرای کودکان و نوجوانان و دانش آموزان مدارس دخترانه شهید احمد مرادی از 12 ماه تا  21 بهمن بود.

مسئولان محلی رئیس شورای اسلامی و دهیاری سولقان  نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه ، تلاش های صورت گرفته توسط اعضا و مربیان کانون را بسیار لذت بخش و پر بار دانسته و بیان کردند این فعالیت ها باعث انتقال اندیشه های امام (ره)، شهدا و آرمان های انقلاب به کودکان و نوجوانان می شود .

دیدار با دریا با مضمون حکمت های نهج البلاغه از جنبه اخلاقی در بین اعضای نوجوان مرکز به صورت مسابقه پانتومیم برگزار شد. به طوری که اعضا با خواندن 10 حکمت کوتاه به زبان کودک و نوجوان با هم به رقابت پرداختند.

گلباران مزار شهدا و گرامیداشت یاد شهدا  توسط اعضای کودک و نوجوان نیز در برنامه های ایام دهه فجر در مرکز سولقان قرار داشت.

ویژه برنامه های کانون پیشوا در ایام فجر

فضاسازی مرکز و اجرای برنامه های محتوایی نظیر معرفی دستاوردهای 41 ساله انقلاب اسلامی، معرفی شهدای مبارز و انقلابی شهرستان پیشوا، تهیه پانلی با عنوان «سردار دل ها» جهت معرفی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اجرای فعالیت های اسلامی با محوریت معرفی و آشنایی اعضا با کتاب نهج البلاغه و حکمت های آموزنده نیز از جمله برنامه هایی بود که کانون پرورش فکری پیشوا برای اعضای خود در نظر داشت.

      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =