کد خبر: 296096
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
دهمین جلسه انجمن انجمن ادبی رازاوه در سنندج برگزار شد

دهمین جلسه ی انجمن ادبی رازاوه با حضور پنجاه نفر از اعضای فعال ادبی در مرکز فرهنگی هنری شماره سه سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، اعضای انجمن ادبی رازاوه در این جلسه از انجمن علاوه بر خلق آثاری با موضوع آزاد به نوشتن آثاری با موضوع اهمیت آب و  مدیریت مصرف آب پرداختند و قرائت این آثار به همراه  اجرای نمایشنامه خوانی ، از دیگر برنامه های دهمین جلسه انجمن ادبی بود.

در ابتدای این جلسه کارشناس ادبی استان علاوه بر اشاره به اهمیت برگزاری منسجم جلسات انجمن در فواصل زمانی مناسب ، گفت : انجمن های ادبی فضایی را برای نوجوانان توانمند و علاقمند به ادبیات فراهم آورده تا علاوه بر بروز توانمندی هایشان به کسب تجربه بپردازند.تقویت اندیشه ورزی در نوجوانان با ایجاد امکان بیان نقطه نظراتشان و بهره مندی از پیشنهادات دوستانشان در خلق آثار مکتوب از اهداف هر جلسه ی انجمن می باشد.

وی همچنین با عرض خیرمقدم به کارشناس و مهمانان این جلسه از انجمن گفت : اعضای حاضر در انجمن یک سال است که با حضور منسجم و فعال در جلسات حاضر می شوند فلذا به نظر می رسد انجمن ادبی رازاوه با ایجاد فضایی امن و سالم برای تعامل و تبادل دیدگاه ها و اطلاعات نوجوانان ، در پایدارسازی این اعضا نیز نقش تأثیرگذاری را ایفا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به آثار اعضا که در دو موضوع به رشته ی تحریر در آمده بودند ، گفت : آگاهی بخشی به اعضا می تواند آن ها را به مطالعه بیشتر و تعمق و قلم فرسایی در موضوعات مختلف سوق دهد.

در ادامه مدیر روابط عمومی  شرکت آب منطقه ایی برای اعضا از شیوه های مدیریت مصرف آب ، بهترین شیوه های سد سازی و صرفه جویی و نگهداری از آب صحبت کردند. وی همچنین با توضیح طرح ملی داناب گفت : در راستای اجرای طرح ملی احیای آب های زیرزمینی در استان کردستان و به منظور تحقق آموزش های عمومی فرهنگ حفاظت بهتر از منابع آب ؛ این شرکت اقدام به اجرای طرح دانش آموزی داناب برای مقاطع هفتم، هشتم و نهم نموده است لذا از آن جا که کانون پرورش فکری کودکان نقش موثری در جهت تعلیم و تربیت کودکان ایفا میکند ، می توان از این ظرفیت ها و توانمندی ها در جهت نهادینه نمودن صرفه جویی و مدیریت مصرف منابع آب، بهره ببریم  .

وی همچنین با اشاره به این نکته که باید به قلم و آثار خلاقه ی اعضا قدر نهاد افزود : در جریان طرح داناب از بین آثار اعضای کانون که مسائل و مشکلات آبی استان را در قالب هنرهای خود از جمله نقاشی، کاریکاتور، انیمیشن، شعر، داستان و قصه گویی، روزنامه دیواری به تصویر کشیده اند، آثار برگزیده در قالب نمایشگاه استانی به نمایش گذاشته می شود و در پایان به اثرات برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

در دهمین جلسه ی انجمن ادبی از اعضای فعال و پویای انجمن نیز توسط شرکت آب منطقه ای با اهدای جوایز ارزنده تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =