کد خبر: 296123
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
بازدید 160
مربیان ادبی کانون ایلام آموزش طنز دیدند

کارگاه آموزشی شعرو نثر طنز با تدریس راشد انصاری طنزپرداز مطرح،در کانون ایلام برای مربیان ادبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان ایلام،کارگاه شعر و نثرصطنزبا حضور استاد "راشد انصاری"، شاعر طنزپرداز و روزنامه نگار به مدت دو روز در مجتمع شهدای کودک  کانون ایلام ویژه مربیان ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون استان برگزار شد.

در این نشست دو روزه که از طرف معاونت فرهنگی وباپیگیری واحد آموزش و پژوهش برگزار شد،استا د را شد انصاری، مختصری از تاریخ طنز در ایران و جهان به همراه نمونه هایی از این قالب و سپس بررسی طنز در مطبوعات ایران و جهان و بررسی جنبه های طنز در اشعار سعدی، حافظ،مولانا و نیز شاعران معاصر پرداخت و یا ذکر نمونه ها و آثار مهم،به تبیین این بخش از کارگاه پرداخت.
در بخش دوم کارگاه استاد انصاری به جنبه های عملی و کارگاهی طنز برای مربیان ادبی پرداخت تا همکاران این واحد،در کارگاه های ادبی مراکز از این تجربیات آموزشی استفاده کنند.
ایشان،با اشاره به ضرورت کار ادبی در قالب طنز ،توضیحات بیشتری ارائه نمود.
سپس ضمن اهدای کتاب های خود به همکاران،از تلاش و اقدامات مدیرکل، معاونین و کارشناس آموزش و پژوهش و هم چنین همکاران ستادی در برگزاری و راه اندازی دوره های طنز نویسی و طنز سرایی در استان ها تقدیر کرد.
در بخشی از این نشست،آقای جایدری، معاون  اداری و مالی استان،حضور پیدا کردند و ضمن تقدیر از حضور استاد انصاری بر اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی طنز در کانون و نیر اهمیت قالب طنز در طول تاریخ،تاکید کرد.
بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت سیار، ثابت و پستی برای بچه های ایلامی فعالیت های فرهنگی،ادبی و هنری ارائه می دهند.

معرفی راشد انصاری
راشد انصاری مشهور به (خالو راشد) شاعر، نویسنده ، روزنامه نگار و طنزپرداز متولد سال ۱۳۵۰ در روستای دیده بان از توابع بخش صحرای باغ لارستان. بیش از ۳۰ سال است که ساکن بندرعباس است. وی نزدیک به دو دهه است که با مطبوعات همکاری مستمر داشته و دارد. بیش از ۲۰ سال است که در حوزه هنری فعالیت می کند.بنیانگزار انجمن طنز در هرمزگان و مسوول دفتر طنز حوزه هنری استان. وی به طور حرفه ای از اوایل دهه هفتاد فعالیت خود را در زمینه شعر و داستان طنز آغاز کرده است.اطلاعات هفتگی، جوانان امروز، دنیای طنز، طنز پارسی، خورجین، گل آقا، پسران و دختران، صبح ساحل، دریا ، مرجان ، گامبرون، ندای هرمزگان ، و…از جمله ی نشریاتی است که انصاری با آنها همکاری داشته است. 
او در حال حاضر نیز در روزنامه ندای هرمزگان به عنوان خبرنگار و دبیر گروه شهرستان و همچنین دبیر گروه طنز مشغول انجام فعالیت است. مدرک تحصیلی راشد معادل لیسانس ادبیات می باشد.
نامبرده طی این سال ها با نام های مستعار: ادیب بندری، شکاک، فیل عینکی ، خالوراشد، کوسه ی جنوب ، دل آقا ، بچه ی دیده بان ،و….با نشریات همکاری داشته و دارد.
کتاب های منتشر شده :
١- دغدغه های بی خیالی ( سال ۱۳۷۹)
٢- این مرد مشکوک (سال ۱۳۸۲)
٣- لطفا میخ نشوید (سال ۱۳۸۳)
۴- پشت پرده (۱۳۸۴)
۵- طنزینه = طنز اینه !! (سال ۱۳۸۷ )
۶-خالو بندی(۱۳۹۶)
۷-مرباعیات خالو(۱۳۹۸)
۷-پزناله(۱۳۹۷)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =