کد خبر: 296129
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
بازدید 617
تماشانامه؛ فرصت دیدار اعضای مکاتبه‌ای در موزه پست و ارتباطات

اعضای مکاتبه‌ای کانون استان تهران از موزه پست و ارتباطات بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، موزه ارتباطات از کهن‌ترین نوشت‌افزارها و ابزارهای فرستادن بسته‌های پستی و چاپاری، تلفن‌های نخستین، تلگرام‌های مورس، تمبرها و دیگر ابزار ارتباطات و مخابرات از کبوتر نامه‌بر تا ماهواره را به نمایش گذاشته است.

بر همین اساس آفرینش‌های ادبی استان تهران و بخش مکاتبه‌ای این استان با هدف دیدار و گفت‌وگو با اعضای مکاتبه‌ای و تقدیر از آنها در فضایی تازه و مرتبط با رویکرد مکاتبه‌ای و آشنایی اعضا با پیشینه‌ نامه و نامه‌نگاری و فرایند ارتباط، برنامه «تماشانامه» را برگزار کرد.

در این ویژه برنامه اعضای مراکز  ۲، ۶، ۲۴، ۲۹، ۳۵ و مرکز تخصصی ادبی (۱۵)  از بخش‌های مختلف موزه پست و ارتباطات بازدید کردند. موزه ارتباطات شامل بخش‌های مختلفی است از جمله، «تالار اشیا پستی» که شامل صندوق‌های پستی سده اخیر، انواع مهرها متعلق به دوران قاجار و پس از آن، دستگاه‌های نقش تمبر دستی و برقی، دستگاه حروف‌چینی قدیمی، نحوه حمل و نقل مرسوله‌های پستی و همچنین پوشش کارکنان اداره پست به نمایش گذاشته است.

همچنین اعضا از «تالار وزرا» که تصاویر وزیران پست و تلگراف از اولین وزیر،  مخبرالدوله تا ۷۲ وزیر پست و نقاشی‌های دستی تمبرهای دوره‌های مختلف که به مناسبت‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی طراحی شده‌بود، بازدید کردند.

یکی از بخش‌هایی که توجه اعضا را بسیار جلب کرد «تالار تمبر» بود که در این بخش،  انواع تمبرهای داخلی و خارجی از دوره قاجار به بعد به نمایش درآمده است.

این برنامه با همراهی ۵۰ نفر از اعضای مکاتبه‌ای و مربیان و کارشناسان واحد آفرینش‌های ادبی استان در روز ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه، برگزار شد. 

در این برنامه  مهرنوش قربانعلی، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی ، نگین صدری‌زاده کارشناس ادبی و مکاتبه ای و مریم عباسی کارشناس ادبی استان همراه لیلا ملت‌دوست، مرضیه جودکی، معصومه احمدی‌مهر،  لیلا صحرانورد، میترا مختارپور، حسنا خاطرمحمدی، مربیان و مسئولان مراکز استان، حضور داشتند.

همچنین عذرا امامی کارشناس هنرهای نمایش واحد هنری استان و فرزانه رحمانی نویسنده و کارشناس ادبی و مکاتبه‌ای مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری در ویژه‌برنامه تماشانامه حضور داشتند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =