کد خبر: 296163
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
بازدید 929
برگزیدگان مسابقه داستان نویسی «خودکار» معرفی شدند

نخستین مسابقه استانی داستان‌نویسی ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب با عنوان« خودکار» با معرفی نفرات برگزیده در گرگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، فراخوان این مسابقه ادبی با همکاری شرکت آب و فاضلاب گلستان، مهرماه سال جاری ویژه مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسال با دو موضوع آب و آزاد منتشر شد و آیین تقدیر از برگزیدگان این مسابقه، با حضور محبوبه رجب نسب،مدیرکل کانون، ابوالفضل رحیمی، قائم مقام شرکت آب وفاضلاب استان و اعضای کانون پرورش فکری گلستان در مرکز فرهنگی هنری شماره دو گرگان برگزار شد که در آن برگزیدگان در دو بخش آب و  آزاد این مسابقه تقدیر شدند.

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون در سخنانی به نقش موثر فرهنگ سازی با شیوه های نوین در خصوص اهمیت آب اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه داستان نویسی آب و خلق آثار ادبی در زمینه این مایع حیاتی به افزایش آگاهی مردم نسبت به منابع و استفاده بهینه از آب کمک می کند.

وی همچنین خطاب به اعضای کانون با اشاره به کمبود منابع آبی، ترویج الگوی صحیح مصرف را یکی از راه‌های اساسی مصرف بهینه آب دانست و اظهار کرد: شما به عنوان آینده‌سازان و مدیران آینده، باید نقش خود را در این موضوع مهم ایفا کنید چراکه رفتار شما تاثیرگذاری خوبی بر بزرگترها خواهد داشت و می‌توانید با آموزش و آگاهی‌بخشی گام مهمی را به عنوان حامیان آب بردارید.

در ادامه ابوالفضل رحیمی، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضمن تقدیر از همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت برگزاری مسابقه داستان نویسی خودکار با محوریت آب افزود : ما سعی داریم با شیوه‌های مختلف، اجرای مسابقات و برنامه‌های متنوع از جمله برگزاری مسابقاتی چون نویسندگی، مقاله‌نویسی، روزنامه دیواری، فیلم های کوتاه، قصه‌گویی، نقاشی و ... از ظرفیت های کودکان و نوجوانان استفاده کرده و در خصوص مدیریت منابع آب، آنها را به این آگاهی برسانیم که مدیریت مصرف آب به معنی کم مصرف کردن نیست بلکه هدف ما درست مصرف کردن است.

گفتنی‌است در ابتدای این برنامه کارگاه نقد آثار با حضور سارا سعیدی، فعال حوزه داستان نویسی و نقد ادبی برگزار شد که در آن اعضا آثار خود را در معرض نقد و بررسی گذاشتند.

قابل ذکر است در این فراخوان تعداد ۱۱۰اثر در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به دبیر خانه ارسال شد که پس از داوری آنها توسط معصومه شهریاری، سمیه رئوفی و حبیبه مزجی تعداد ۱۹ اثر به‌عنوان برگزیده و شایسته تقدیر شدند. 

اسامی برگزیدگان مسابقه ی داستان نویسی خودکار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =