نمایش کتابخانه ای «ماهی سیاه کوچولو» برگزیده شد

نمایش کتابخانه ای «ماهی سیاه کوچولو» اثر گلشن حسنوند از استان لرستان، مربی مسئول مرکزشماره یک کانون خرم آباد جواز شرکت در مرحله‌ی نهایی بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای جشنواره هنرهای نمایشی کانون ر ا کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: نمایش کتابخانه ای «ماهی سیاه کوچولو» اثر گلشن حسنوند از استان لرستان، مربی مسئول مرکزشماره یک کانون خرم آباد جواز شرکت در مرحله‌ی نهایی بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای جشنواره هنرهای نمایشی کانون ر ا کسب کرد.
براساس این گزارش: در بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای این دوره از جشنواره تعداد ۲۸۹ طرح و ایده از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه ارسال شدهاست و طرح‌ها و ایده‌های بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای از سوی هیئت انتخاب شامل داوود کیانیان، فائزه فیض، فرزاد زیدی‌نژاد و آناهیتا غنی‌زاده بررسی و از بین ۲۸۹ طرح و ایده شرکت‌کننده در این بخش ۱۳ اثر در مرحله نخست انتخاب شده اند.
این درحالی است که این آثار از سوی اساتید نمایش کتاب‌خانه‌ای مشاوره‌ی تخصصی خواهند گرفت و پس از مشاوره به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت که در پایان مرحله‌ی کشوری جشنواره، از بین این آثار سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد.
بر همین اساس، نمایش کتابخانه ای «ماهی سیاه کوچولو» اثر گلشن حسنوند از استان لرستان، به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کرد.
محمدجواد محمدی مدیر کل کانون لرستان لرستان درخشش این همکار را درجشنواره هنرهای نمایشی تبریک گفت واظهار داشت: بیش از یکسال است که تئاترکتابخانه ای درمراکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسراستان، با هدف جذب وماندگاری و کشف و شکوافایی استعداد اعضا به اجرا درمی آید.
وی اضافه کرد: درفرآیند تولیدیک تئاترکتابخانه ای، اعضا نقش اصلی را درانتخاب متن از منابعی مانند: کتابهای کانونی ویا طرح وایده ی خود دارند و درادامه تهیه وساخت دکور، عروسک، متن و... را برعهده می گیرند و مربی به عنوان هدایتگر بچه ها را راهنمایی می کند.
مدیر کل کانون محمدی افزود: طی سالهای 97 و98 بیش از 185 تئاتر کتابخانه ای در مراکز توسط اعضا اجرا شده اند و این فعالیت یکی ازفعالیت های مطلوب بری غنی سازی اوقات فراغت بچه ها به شمار می آید.
گفتنی است: درحال حاضر17 مرکز ثابت فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و7کتابخانه سیار روستایی وشهری و 2مرکز پستی و یک مرکز مکاتبه ای در سراسر استان لرستان مشغول خدمت رسانی به کودکان ونوجوانان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =