کارگاه های فرهنگی و ادبی مرکز اندیشه در فضای مجازی برگزار شد

طرح پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری اندیشه به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در راستای طرح پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، برخی مراکز فرهنگی هنری استان تهران تمهیداتی اندیشیده اند تا اعضا و مربیان در روزهایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان ارتباط حضوری ندارند بتوانند جهت پربارتر کردن زمان استراحت شان؛ در فضای مجازی با یکدیگر در تعامل باشند.

بر این اساس مرکز فرهنگی هنری اندیشه با برگزاری کارگاه های فرهنگی و هنری و همچنین آموزش کاردستی در بستر فضای مجازی تلاش کرده است اوقات ارزشمندی را برای اعضا فراهم آورد. ضمن اینکه این مرکز در پی ایجاد یک ارتباط دو سویه، فرصتی در اختیار اعضا قرار داده تا آثارشان در صفحات مجازی در معرض نمایش قرار گیرد.

برخی از این تمهیدات عبارتند از:

- کارگاه فرهنگی با روخوانی شعر و کتاب با توجه به قرار دادن عکس یک صفحه از شعر و شعرخوانی توسط اعضا.

- کارگاه ادبی با توجه به فضاسازی مربی و پیشنهاد موضوع مثلا: «میکروب ها به دور" و.. و نوشتن متن توسط اعضا و ارسال به گروه.

- اجرای نقاشی و تصویر گری توسط اعضا.

- آموزش کاردستی و اوریگامی به مخاطب.

- اجرای بازی و سرگرمی از راه دور.

- ‏‪ آموزش کاردستی توسط محمدامین صفرایی عضو مرکز اندیشه

- اثر ادبی لیانا مصیبی عضونوجوان مرکز اندیشه.

 - نمایش نقاشی رویا اولادی با موضوع «زندگی شیرین است».

لازم به ذکر است در این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و به خاطر تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری که باعث شده کودکان و نوجوانان در خانه‌ ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرایطی مهیا کرده تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های‌شان را در قالب فایل ‌های خلاقانه تصویری برای بچه ‌ها ارایه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =