کتابخوانی و فعالیت های هنری در فضای مجازی مرکز ۳۱ رونق گرفت

طرح پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری ۳۱ به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در راستای طرح پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، برخی مراکز فرهنگی هنری استان تهران تمهیداتی اندیشیده اند تا اعضا و مربیان در روزهایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان ارتباط حضوری ندارند بتوانند جهت پربارتر کردن زمان استراحت شان؛ در فضای مجازی با یکدیگر در تعامل باشند.

بر این اساس مرکز فرهنگی هنری ۳۱ کانون پرورش فکری برای حفظ ارتباط با اعضا از طریق والدین در فضای مجازی سعی دارد اوقات مفیدی را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورد.

به عنوان مثال اعضایی که هنوز کتاب به امانت دارند پس از مطالعه، خلاصه ای از آن را نوشته و در کانال مرکز با دیگر دوستان خود به اشتراک می گذارند. ضمن اینکه علاوه بر بحث خلاصه نویسی؛ تصویر سازی و نوشتن پیام کتاب و ارائه آن در فضای مجازی باعث می شود تا دیگر اعضا هم با کتاب هایی که خودشان موفق به مطالعه آن نشدند، آشنا شوند.

قصه گویی توسط اعضا و مربی مرکز، کاردستی، کتاب صوتی و البته کارگاه طرح ادبی از دیگر فعالیت هایی است که مرکز ۳۱ به صورت مجازی در اختیار اعضا قرار می دهد.

در بخش کارگاه ادبی به این صورت است که مربی رابط ادبی موضوعی را مطرح می کند و اعضاء مطالب را نوشته و پس از تایید مربی در کانال به اشتراک گذاشته می شود. طرح موضوع از طریق رابط ادبی فاطمه روحی رحیم و مشورت با مریم عباسی کارشناس ادبی کانون استان تهران صورت می گیرد.

لازم به ذکر است در این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و به خاطر تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری که باعث شده کودکان و نوجوانان در خانه‌ ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرایطی مهیا کرده تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های‌شان را در قالب فایل ‌های خلاقانه تصویری برای بچه ‌ها ارایه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =