برگزاری مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک با موضوع دست‌های پاک

فراخوان مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران و تعداد زیادی از کشورهای جهان، موضوع بهداشت فردی و شست‌وشوی دست‌ها این روزها اهمیت بیشتری پیدا کرده است و متخصصان پزشکی و بهداشت، رعایت نکات بهداشتی را یکی از مهم‌ترین عوامل قطع چرخه انتقال این بیماری عنوان می‌کنند.

بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با مشارکت دانشگاه علوم پزشگی مشهد و مرکز کنترل عفونت بیمارستان‌های دانشگاه ژنو سوییس به‌عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در ایمنی بیمار اقدام به برگزاری یک مسابقه نقاشی بین‌المللی ویژه کودکان و نوجوانان با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت فردی و جمعی کرده است.

موضوع این مسابقه «بهداشت دست‌های من» (لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها، خوراکی‌ها، خانواده، دوستان، خانه، شهر و دنیایی که در آن زندگی می‌کنم) و «دست‌هایی که مراقب سلامتی من هستند (شامل پدر، مادر، پزشک و کسانی که برای سلامتی کودک فعالیت می‌کنند) تعیین شده است.

بر اساس این گزارش کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۸ ساله در بخش ملی و بین‌المللی از روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۸(۱۵ مارس ۲۰۲۰) می‌توانند نقاشی‌های خود را با تکنیک آزاد در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر در صفحه ویژه مسابقه در پرتال اینترنتی کانون به نشانی paintfest.kpf.ir بارگذاری کنند.

برای ارسال اثر به این مسابقه در بخش ملی تا ۳۱ اردیبهشت و در بخش بین‌الملل تا ۲۵ تیر ۱۳۹۹(۱۵ جولای ۲۰۲۰) مهلت اعلام شده است.

همچنین از هر شرکت‌کننده در این فراخوان تنها یک اثر دریافت و کار گروهی پذیرفته نمی‌شود.

بر اساس این فراخوان زمان داوری آثار، ابتدای مرداد سال ۱۳۹۹(جولای ۲۰۲۰) و اعلام نتایج ۱۵ مرداد ۱۳۹۹(آگوست ۲۰۲۰) تعیین شده است.

قرار است به برگزیدگان این مسابقه در بخش ملی دیپلم افتخار، نشان مسابقه، دوچرخه و کتاب آثار برگزیده و در بخش بین‌الملل دیپلم افتخار، نشان مسابقه و کتاب آثار برگزیده اهداء شود.

سازمان بهداشت جهانی در روزهای گذشته و با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح جهان این بیماری را به عنوان «بیماری همه‌گیر جهانی» اعلام کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =