کد خبر: 297118
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
بازدید 687
آغاز به فعالیت انجمن مجازی عکاسی نوجوان کانون بوشهر

اولین جلسه انجمن مجازی عکاسی با حضور اعضای نوجوان پسر با هدف توجه بیشتر آنها به محیط اطراف خود و همچنین توجه به عکاسی از ساده ترین و در دسترس ترین ابزار و ثبت اتفاق های مهم زندگی که هر روز با آن مواجه اند و از کنارش به سادگی می گذرند استفاده کنند برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، اولین جلسه انجمن مجازی عکاسی با حضور اعضای نوجوان پسر با هدف توجه بیشتر آنها به محیط اطراف خود و همچنین توجه به عکاسی از ساده ترین و در دسترس ترین ابزار و ثبت اتفاق های مهم زندگی که هر روز با آن مواجه اند و از کنارش به سادگی می گذرند استفاده کنند برگزار شد . در ابتدای این انجمن مجازی محسن حلوایی ضمن خیرمقدم به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه ها و اهداف این انجمن پرداخت.

در ادامه علی رضی رابط انجمن عکاسی استان گزارشی از شروع به کار انجمن؛ تعداد اعضا و برنامه ی آموزشی آن در فصل اول فعالیتش ارایه داد .

همچنین در این جلسه مجازی سمیه رسولی مدیرکل کانون استان نیز ضمن خیرمقدم به حاضران؛ ایجاد اولین انجمن عکاسی را فرصت مناسبی برای اعضا دانست و دوربین را دوست جدید اعضا برشمرد که با آن می توانند اتفاقات خوبی را در آینده ی نزدیک رقم بزنند.

مهمان این انجمن مامک یحیی پور، رئیس گروه هنرهای تجسمی آفرینشهای هنری وادبی کانون ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا نوجوان استان بوشهر؛ تاریخچه ای از شکل گیری انجمن عکاسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بیان نمود.

انجمن های هنری در راستای اهداف معاونت فرهنگی در مدیریت آفرینش های ادبی و هنری فعالیت خود را آغاز کردند. این امر  در اسفند ۱۳۹۷ به دبیری استاد علیرضا کریمی صارمی تشکیل شده و در حال حاضر در مراکز ۲۰ استان مشغول به فعالیت است.

یحیی پور عکاسی را دارای اهمیتی خاص در رشد تفکر و نگاه خلاقانه نوجوانان دانست که می تواند در جذب و حفظ آنان موثر و همچنین می تواند پیش زمینه مناسبی برای رشته های دیگر هنری مانند پویانمایی و فیلمسازی باشد.

وی سخنانش را با توصیه ای از دبیر انجمن عکاسی به این مضمون به پایان برد؛ که جناب کریمی صارمی معتقد است که ادبیات و عکاسی را باید با هم تلفیق کرد. پس از سخنان ایشان؛ اولین جلسه انجمن عکاسی استان بوشهر به صورت رسمی آغاز و اعضا با مبحث عکاسی موبایلی آشنا شدند.

شایان ذکر است که این آیین عصر چهارشنبه ۲۴ اردی بهشت ماه در گروه مجازی انجمن برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =