معرفی برگزیدگان نخستین مسابقه سراسری قصه‌گویی مجازی«زیرگنبد کبود»

در پی برگزاری نخستین مسابقه سراسری قصه‌گویی مجازی با عنوان «زیر گنبد کبود» به همت انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قزوین، مدیرکل کانون استان از انتخاب و معرفی برگزیدگان این مسابقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، «زیر گنبد کبود» عنوان مسابقه مجازی سراسری قصه‌گویی است که توسط انجمن قصه‌گویی کانون استان قزوین ویژه کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار شد.

  «مژده اروجی»مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با بیان این‌که، در پی دوره فاصله گذاری اجتماعی به سبب شیوع بیماری کرونا، انجمن قصه‌گویی کانون استان قزوین با برگزاری مسابقه قصه گویی مجازی ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان «زیر گنبد کبود» همراه با تلاش برای احیای سنت دیرینه قصه‌گویی و انس کودکان و نوجوانان با آن، برای ایجاد روحیه پرنشاط در مخاطبین خود در این ایام قدم برداشته، درباره انتخاب و معرفی برگزیدگان این مسابقه توضیحاتی ارائه کرد.

اروجی با اشاره به استقبال خوب مخاطبین از این مسابقه، تعداد آثار دریافتی را 230 اثر عنوان کرد که 190 قصه با برخورداری از شرایط مطرح شده در فراخوان، در دو بخش مردمی و داوری رقابت کردند.

وی افزود: برگزیدگان این مسابقه در دو بخش آرای مردمی و داوران انجمن قصه‌گویی با انتخاب  12 قصه‌گوی کودک و نوجوان در بخش آرای مردمی و 19 نفر دیگر در بخش داوران انجمن، معرفی شدند.

بنا بر اعلام مدیرکل کانون ،داوری این مسابقه در بخش انجمن قصه‌گویی را «فرزانه گلدوزان» مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری  کانون محمدیه، «زهرا یکه فلاح»مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک و «آزاده میربها» مربی مسوول مرکز شماره سه قزوین و دبیرو طراح این مسابقه نماینده انجمن قصه‌گویی کانون استان قزوین برعهده داشتند که هریک از پیشینه‌هایی در زمینه کسب عنوان‌های برگزیده در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای قصه‌گویی و داوری جشنواره‌ها برخوردار هستند.

اروجی تاکید کرد آثار این جشنواره از شهرهای مختلف استان‌های خوزستان، تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، فارس  یزد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، همدان، گیلان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، سمنان، هرمزگان، کردستان، کرمان و خود استان قزوین شامل تاکستان، الوند، مهرگان، آبیک، اسفرورین و بویین زهرا، از طریق سامانه‌های مجازی به انجمن قصه‌گویی کانون استان قزوین ارسال شد.

وی افزود این مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان 4 تا 17 ساله در 4 رده سنی برگزار شد

مدیرکل کانون استان قزوین برگزیدگان بخش آرای مردمی را به شرح زیر اعلام کرد:نگار صدوقی 5 ساله از شهر اردستان استان اصفهان، لی‌لی ناززینوند لرستانی 5 ساله از استان خوزستان، فربد طلایی‌زاده 4 ساله از تهران و مهگل مراتب 4 ساله از تهران در بخش 4 تا 6 سال، روژان مشفقی 7 ساله از هرمزگان، طاها ظریفی 7 ساله از سهند استان آذربایجان شرقی، ناردن قوی‌دل 7 ساله و آوا نیرومند 7ساله از اردبیل در بخش 7تا 10 سال و در بخش 11 تا 14 سال، سانای شاهین‌فر 14 ساله از شهرمیاندوآب استان اذربایجان غربی، رها طاهری 12 ساله از شهرستان تاکستان استان قزوین، و مهسا صادقی 12 ساله از شهر گندمان استان چهارمحال و بختیاری و در گروه سنی 15 تا 17 سال، فاطیما گورکی 15 ساله از شهر سیرجان استان کرمان  

وی شیوه انتخاب این قصه‌گویان برتر را تعداد رای دریافتی پس از بارگذاری در صفحه اینستای انجمن قصه گویی استان قزوین بیان کرد

اروجی هم‌چنین شمار برگزیدگان بخش داوری انجمن قصه‌گویی را 19 نفر شامل شروین پارسا 6 ساله از خرم آباد، فادیا اشراقی 4 ساله از شهرکرد،ریحانه کیانی مهر 4ساله از هواز، مهگل مراتب 4 ساله از تهران، مهدیا مصطفوی 6 ساله از قزوین در گروه سنی 4 تا 6 سال، غزل اخگری 9 ساله از استان تهران، ریحانه میرجلیلی 8ساله از استان یزد، ناردن قوی‌دل 7 ساله از اردبیل، النا آهنکوب‌نژاد 8 ساله از اهواز، عارفه اکبری 8 ساله از شهرستان بویین زهرای استان قزوین، بردیا فتاحی 10 ساله از شهر کرج، ریحانه محقق 8 ساله از قزوین در گروه سنی 7 تا 10 سال، محمدمهدی حسن‌پور 12 ساله ازقزوین، غزل ملک‌پور 11 ساله از استان چهارمحال و بختیاری،حورا کریمی 12 ساله از روستای دومشهر استان هرمزگان در گروه سنی 11 تا 14 سال و فاطیما گورکی 15 ساله از شهر سیرجان استان کرمان و مهدیار حافظی 16 ساله از قزوین در گروه سنی 15 تا 17 سال اعلام کرد.

هم‌چنین در این بخش از دو عضو مراکز فراگیر کانون «نیلوفر زارعین»9 ساله از استان یزد و «محمد امین ابراهیمیان» 7 ساله از تهران، قدردانی ویژه شد.

بنا به گفته مدیرکل کانون استان قزوین، در بخشی از بیانیه هیات داوران این بخش آمده است که انتخاب قصه‌گوهای برگزیده، کار راحتی برایمان نبود.مگر می‌شود میان رنگ‌های زیبای رنگین کمان انتخاب کرد، اما قاعده‌ی مسابقه این بود، بنابراین تلاش کردیم که زیر«گنبد کبود»قصه‌های‌تان قدم بزنیم و با نگاه به معیارهایی چون انتخاب قصه‌ی مناسب، لحن و بیان درست، تسلط در اجرا، زبان بدن، خلاقیت و جذب مخاطب،چند قصه را انتخاب کردیم.

عزیزان! همیشه قصه بگویید، زبان بدن‌تان را بشناسید،لحن و کلام‌تان را تقویت کنید تا با قصه‌گویی اثرگذارتان، رنگ‌های امید و اندیشه بر سر تمام آدم‌های دنیا فرو ببارد.یادتان باشد شما بچه‌ها می توانید معجزه کنید....

بنا به گفته مدیرکل کانون، ارسال فراخوان در فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها از جمله اخبار جوانه‌های شبکه دوی سیما از جمله موارد اطلاع رسانی این مسابقه بود و در پایان، از برگزیدگان دو بخش منتخب مردمی و داوری با تقدیم لوح تقدیر و جایزه قدردانی می‌شود و  شرکت کنندگان ساکن استان قزوین، عضو انجمن قصه‌گویی می‌شوند تا با برخورداری از کارگاه‌های این انجمن، استعداد و ذوق هنری خود را پرورش دهند.

مدیرکل کانون استان قزوین خاطر نشان کرد: انجمن قصه‌گویی شاخه استان قزوین، در سال 1398 افتتاح شد و با برگزاری کارگاه‌های متنوع برای کودکان و بزرگسالان در راستای گسترش و آموزش قصه‌گویی تلاش کرده است.وی افزود علاقه مندان برای آگاهی و استفاده از فعالیت‌های انجمن قصه‌گویی کانون استان قزوین می‌توانند به نشانی زیر در اینستاگرام مراجعه کنند.

anjomangheseh.qazvin

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =