نخستین جلسه‌ی انجمن نمایش کانون استان اردبیل تشکیل شد

با حضور فرزاد زیدی‌نژاد کارشناس هنرهای نمایشی از استان لرستان، نخستین نشست مجازی انجمن نمایش کانون پرورش فکری استان اردبیل روز چهارشنبه مورخه‌ی۱۳۹۹/۲/۳۰ با حضور ۴۰ عضو انجمن، در رابطه با مباحث مطرح‌شده از سوی این هنرمند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، فرزاد زیدی‌نژاد در ابتدای مباحث خود هنر عروسکی را به دو نمایش خیمه‌شب‌بازی(شب بازی) و روز بازی تقسیم‌بندی نموده و در ادامه یادآور شد که تئاتر عروسکی درگذشته‌های دور جنبه سرگرمی داشته و در آن بر پنهان بودن عروسک‌گردان زیاد تأکید می‌شده است.

وی در بخشی دیگر از مباحث خود به برداشته شدن محدودیت‌های عروسک‌گردان در نمایش عروسکی امروزی پرداخته و اضافه کرد: نمایش عروسکی از بهره‌گیری از اندام انسانی مثل دست‌وپا به‌جای عروسک گرفته تا استفاده از هر شیء که قابلیت حرکت دادنش وجود داشته باشد، مثل چتر، کفش و ... را شامل می‎شود.

شایان‌ذکر است، در لابه‌لای مباحث مطرح‌شده از سوی زیدی نژاد، اعضای انجمن نیز سؤالات خود را مطرح کردند و بخش‌هایی از جلسه به‌صورت پرسش و پاسخ اداره شد و با توجه به گستردگی مباحث و فرصت محدود، مقرر شد نشست بعدی انجمن با حضور زیدی‌نژاد ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =