میهمانی شاعرانه در کانون لرستان

اعضای انجمن های ادبی خرم آباد، بروجرد و دورود، در جلسه نقد و بررسی شعر با حضور شاعرغزل های ناب مرتضی خدایگان مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کوهدشت لرستان شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، انجمن ادبی آفرینش استان لرستان، متشکل از اعضای انجمن های ادبی خرم آباد، بروجرد و  دورود، از ابتدای تعطیلی مراکزبه دلیل شیوع ویروس کرونا، با تشکیل گروه های مجازی  به صورت فعال  به برگزاری کارگاه ها و انجمن های ادبی پرداخت و تاکنون با حضور معاون فرهنگی اجرایی، مربیان ادبی و بیش از 56 نفر از اعضای انجمن ها 5 جلسه نقد و بررسی آثار  به صورت دوهفته یکبار برگزار کرده است .
 این درحالی است که شامگاه چهارشنبه 7/3/99 با رویکردی متفاوت، با حضور شاعرغزل های ناب مرتضی خدایگان مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کوهدشت لرستان برگزار شد.
براساس این گزارش: میهمان انجمن ادبی، به سبک های ادبی فارسی، تأثیر و چگونگی ظهور آن ها در دوره های مختلف، جایگاه شاعران و ویژگی های شعری هردوره را مورد بررسی قرار داد. وی ضمن بررسی و مطرح نمودن سبک های ادبی، به عشق و عرفان در غزل و به ظهور شاعران بزرگی همچون مولانا، سعدی و حافظ پرداخت.
یکی از زیبایی های این نشست پس از بررسی و ارائه نکات کلیدی توسط میهمان برنامه؛ به پرسش و پاسخ و گفتمان ادبی رسیدن جلسه بود که اعضا ضمن استقبال و ابراز خرسندی از مباحث مطرح شده، پرسش هایی در مورد دلایل درخشش و ماندگاری این شاعران مطرح کردند و میهمان برنامه ، با  ذکر نمونه های برجسته ای از شعر این شاعران به پرسش اعضا پاسخ دادند.
گفتنی است: مرتضی خدایگان؛ ازشاعران وترانه سرایان لرستان است که درحال حاضربه عنوان مربی مسئول مرکزکانون کوهدشت فعالیت می کند. اشراف ایشان برشعر و ادبیات و نیز ویژگی مربی بودن در ارتباط بخشی با نوجوانان عضو انجمن، استقبال مربیان ادبی و اعضا، موجب غنای جلسه و گامی بود درجهت دست یابی به اهداف انجمن ها و هم سویی با ستاد مرکزی، که در جای خود شکل تازه ای را در انجمن به وجود آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =