نشان طلای گنجینه نثر خارجی جایزه ادبی اوراسیا به مدیر کل کانون استان همدان اهدا شد

بهناز ضرابی‌زاده عصر دیروز در مراسمی، نشان طلای اوراسیا را از دست مدیر عامل انتشارات سوره مهر دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان آیین تجلیل از بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب گلستان یازدهم که چندی پیش نشان طلای گنجینه نثر خارجی را به خود اختصاص داده بود در محل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزارشد.
در این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و استانی تشکیل شد، عبدالحمید قره‌داغی در ابتدای صحبت‌های خود، استان همدان را با دارا بودن نویسندگان شاخص‌ و توانمند، مهد ادبیات پایداری کشور  برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز بر چند عنوان از کتاب‌های این استان توجه داشته‌اند و بر آن تقریظ  نوشته‌اند.
مدیرکل کانون استان همدان و نویسنده‌ی کتاب «گلستان یازدهم» نیز بعد از دریافت جایزه‌ی خود گفت: وقتی هنر خلق می‌شود، مالکیت آن متعلق به همه‌ی مردم جهان است و امروز ادبیات ما مرزها را درنوردیده و در دست مردمی خارج از مرزهای کشور قرار گرفته و به این ترتیب به سوی جهانی شدن حرکت می‌کند.
لازم به ذکر است جایزه بین‌المللی ادبی اوراسیا یک تشکل غیر دولتی است و به کتاب‌های ترجمه شده به زبان روسی تعلق می‌گیرد که هم‌زمان با نمایشگاه کتاب مسکو در روسیه اهدا می‌شود و این اولین بار است که این نشان طلایی به کتابی از حوزه‌ی ادبیات دفاع مقدس تعلق می گیرد.
شایان ذکر است، سال ۹۸ ترجمه‌ی روسی کتاب «گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی‌روا، همسر سردار شهید علی‌چیت‌سازیان که مورد تقریظ و تجلیل رهبر انقاب نیز قرار گرفته در جشنواره ادبی «اوراسیا» در بخش مستندنگاری حائز نشان طلا شد که به دلیل حضور نداشتن نویسنده کتاب در مسکو برای دریافت این نشان، مدیر عامل انتشارات سوره مهر و همکاران وی در همدان حاضر شدند تا این جایزه‌ی ارزشمند را به بهناز ضرابی‌زاده هدیه کنند.
لازم به ذکر است، جایزه‌ی ادبی اوراسیا در سال ۲۰۱۳ از سوی اتحادیه خلاقیت‌های هنری روسیه و با هدف تشویق مولفان و نویسندگان مستعد رشته‌های مختلف  ادبی، هنری و مستند، در زمینه‌ی تقویت و غنای متقابل فرهنگی کشورهای منطقه راه‌اندازی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =