اولین نشست تخصصی مربیان هنری کانون استان کردستان برگزار شد

اولین نشست تخصصی مربیان هنری دیروز یکشنبه ساعت 10 به صورت مجازی با حضور معصومه فاضلی مقدس کارشناس مسئول هنرهای تجسمی اداره کل آفرینش های هنری و ادبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا ساعدپناه آغاز گر جلسه بود که موضوع اصلی و روند برگزاری جلسه را عنوان کرد.

ساعدپناه ضمن سپاس و قدردانی از حضور فاضلی مقدس، عنوان کرد با توجه به اینکه خلاقیت موضوعی در کارگاه نقاشی مبحث جلسه است ، زمان به دوبخش تقسیم می شود ، بخش اول صحبتهای کارشناس مسئول هنرهای تجسمی اداره کل آفرینش های هنری و ادبی کانون در راستای موضوع و خلاقیت و بخش دوم به بررسی تعدادی از آثار اعضای مراکز پرداخته می شود.

فاضلی مقدس با تعریف خلاقیت مبحث جلسه را آغاز کرد و خصوصیات یک فرد خلاق را عنوان کرد، با اشاره به انواع خلاقیت ، زمینه های ایجاد خلاقیت در بچه ها را در کارگاه نقاشی مطرح و به چگونگی پرورش خلاقیت کودکان اشاره کرد. توضیحات کامل در رابطه با چند روش خلاقانه جهت ارائه موضوع در کارگاه نقاشی از دیگر مباحث مهم عنوان شده در جلسه بود.

فاضلی مقدس بر تحریک ذهن خلاق بچه ها و تداوم این روند در کارگاه های نقاشی تاکید کرد و افزود: بچه ها با درک ماهیت خلاقیت و شناخت هنر خلاقانه ، هر موضوعی را می توانند به صورت خلاقانه اجرا و نقاشی کنند و داشتن یک کارگاه خلاق برای مربیان را در گرو تقویت ذهن اعضا دانست.

وی در ادامه به شناخت عوامل آسیب زا در خلاقیت کودکان اشاره کرد و گفت: این عوامل که می تواند از سوی والدین و یا مربیان ایجاد شود را با ذکر مثال تشریح و بررسی کرد.

در ادامه جلسه مربیان هنری آثار اعضای مراکز را به گروه ارسال کردند و هر کدام از آثار با توجه به بحث های عنوان شده در جلسه ، از نظر خلاقیت موضوعی مورد بررسی قرار گرفت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =