مرز بین نمایش و قصه در کانون ایلام  بررسی شد

تازه ترین نشست تخصصی انجمن مجازی قصه گویی کانون ایلام با حضور مریم شفیع زاده قصه گو به قصه گویی خلاق و مرز بین قصه گویی و نمایش پرداخت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوحوانان استان ایلام:  نشست تخصصی انجمن قصه گویی کانون ایلام  با حضور مریم شفیع زاده و مربیان و اعضای انجمن قصه گویی برگزار شد.
در این نشست که الهام دارابی رئیس مرکز ترویج و توسعه قصه های ایرانی  ،مدیرکل کانون استان،معاون فرهنگی،کارشناس مسئول و کارشناسان فرهنگی نیز حضور داشتند،قصه گویی خلاق و مرز بین قصه و نمایش مورد بحث قرار گرفت

  مریم شفیع زاده ابتدا به معرفی کتاب هنرهای قصه گویی پرداخت و ضمن بررسی و تدریس موضوع اصلی به قصه گویی خلاقانه ازطریق ابزاروجودی بدن  در قصه گویی نیز اشاره کرد. این قصه گو و داور قصه گویی، با اشاره به قصه گویی به عنوان هنری از مفاخرایران و دین مبین اسلام  لزوم آن را در همه ی ارکان زندگی ضروری دانست واینکه قصه گویی حاوی پند ها و ارزش هایی است که خلاقانه از نیاکان ما سینه به سینه نقل شده و به ما رسیده است  ایشان با اشاره به تفاوت قصه گویی خلاق و با نمایش، قصه گویی خلاق را هنر به یاد آوردن و بر انگیختن علاقه و نیاز به ارتباط دوسویه و چهره به چهره دانست و پایه تمام قصه ها را قصه گویی  های پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها دانست. به گفته ی این قصه گو:قصه گویی می بایست در بطن خود خلاقیت داشته باشدو قصه گو اصالت و هویت خود را حفظ کند و در بخش دیگری از صحبت هایش وجه تمایز قصه و نمایش رادر ارتباط دوسویه دانست و گفت: در قصه ارتباط روحی در لحظه با مخاطب صورت می گیرد و مخاطب را به دنیای خارج از این دنیا می برد. قصه گو خلق می کند و مخاطب با توجه به نگرش خود حرفا های مخاطب را تغییر می دهد پس قصه گو باید خودش باشد و توانایی ها و قابلیت های خود  را به صورت صادقانه اجرا نماید اما در نمایش شخص دیگر خودش نیست و نقش کسی دیگر را بازی می کند.
  و در ادامه به پرسش های اعضای انجمن پاسخ داد و مباحث  جمع بندی شد، در پایان اعضا نظرات خود را بیان کردند

بازار گرم فعالیت‌های مجازی کانون ایلام، ظرفیت استفاده از حضور مهمانان کشوری و چهره های کشوری هنر و فرهنگ استان را نیز به انجمن‌ها وکارگاه‌های مجازی اضافه کرده و این روزها هر هفته به همت کانونی‌های ایلام شاهد چندین جلسه مجازی و کاربردی با حضور نویسندگان، کارشناسان، قصه‌گویان و هنرمندان مطرح کشوری و استانی هستیم.
بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =