تامین خودرو کتاب‌خانه سیار کانون در دستور کار فرمانداری

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان طی سفر به شهرستان درمیان ضمن بازدید از روند فعالیت‌های مرکز فرهنگی و هنری کانون طی نشستی با حسینعلی بخشی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در دیدار با حسینعلی بخشی ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان فرماندار شهرستان درمیان به تشریح فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کانون در این شهرستان مرزی پرداخت و گفت: در حال حاضر علاوه بر مرکز فرهنگی و هنری شهر اسدیه دو کتاب‌خانه سیار روستایی قریب به ۵۰ روستای شهرستان خدمات رسانی می کنند که با توجه به گستردگی شهرستان درمیان و پوشش جمعیتی، کانون آمادگی دارد  با راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار در شهرستان به ویژه در بخش قهستان زمینه‌ی بهره‌مندی بیشتر کودکان ونوجوانان از خدمات کانون را فراهم کند.

مدیر کل کانون استان با اشاره به اقدامات کانون در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: از آغاز شیوع بیماری کرونا تا کنون کانون پرورش فکری با اجرای طرح کشوری پیک امید مجازی (امداد فرهنگی) با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اقدام به خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان از طریق فضای مجازی کرده است با توجه به مجوز های اخذ شده از مراجع دارای صلاحیت از ۵ تیر ماه ثبت نام کودکان ونوجوانان به منظور استفاده از دوره های تخصصی حضوری و مجازی کانون آغاز شده است و تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

در ادامه این دیدار حسینعلی بخشی فرماندار درمیان طی سخنانی به بیان خاطراتی از عضویت خود در کانون پرداخت و ادامه داد:  حلقه‌ی ارتباط من با کتاب از طریق کانون و مربیان خوب کانون شکل گرفت و خدا را شاکرم که تقویت جایگاه کتاب‌خوانی و گسترش فرهنگ مطالعه از اولویت‌های کاری مسئولان کانون است.

وی ضمن تشکر از اقدامات کانون پرورش فکری در شهرستان کمتر برخوردار درمیان گفت: باید با توسعه فعالیت‌های کتاب‌خوانی و فراهم کردن امکانات  عادت مطالعه را در مخاطبان ایجاد و کتاب‌خوانی را به عنوان یک ویژگی شخصیتی در افراد نهادینه کرد چرا که  توسعه و تقویت اینگونه اقدامات با توجه به شکل گرفتن شخصیت فردی در سنین کودکی و انس گرفتن این قشر آینده ساز با مفاهیم فرهنگی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین افزود: پیگیری برای تهیه وسیله‌ی نقلیه برای کتاب‌خانه سیار جهت تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش دسترسی علاقمندان به کتاب، فعالیت‌ها و موضوعات فرهنگی اقشار مختلف خصوصاً کودکان و نوجوانان با استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در دستور کار فرمانداری شهرستان قرار دارد.

یپگیری اعتبارات عمرانی مرکز فرهنگی و هنری درمیان و همچنین اعتبارات پیش‌بینی شده برای کانون در سفر مهندس فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور از محل اعتبارات بنیاد علوی و همچنین راه اندازی کتابخانه سیار در بخش قهستان نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

گفتنی است مدیر کل کانون استان در ادامه حضور خود در شهرستان درمیان  به همراه فاطمه آدینی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان از مرکز فرهنگی و هنری و پایگاه مراکز سیار کانون در شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این مراکز قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =