مربیان کانون، معمار شخصیت انسان‌ها هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دیدار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مربیان با حرف و عمل‌شان همچون الگویی برای مخاطب هستند و در حقیقت معمار شخصیت انسان‌ها به شمار می روند.

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی،  حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در دیدار پرسنل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، جایگاه مربیان را بسیار حساس دانست وافزود : تأثیر خدمات و فعالیت‌های شما در کتابخانه‌های کانون، یک عمر همراه مخاطبانتان خواهد بود.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه فندانسیون شخصیت کودکان در مراکز کانون شکل می‌گیرد، گفت: کودکان و نوجوانان امروز که مخاطبان برنامه‌های شما هستند مدیران فردا هستند که شما قرار است خشت اول شخصیتی‌شان را بنا نهید.

به گفته وی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون، امانتی هستند که به ودیعه سپرده شده‌اند تا تحت نظارت مربیان آگاه، تغذیه فکری شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برای تغذیه، سه بخش مجزا قائل شد و گفت: تغذیه روح به واسطه بالا بردن دانش و آگاهی، تغذیه روح و روان با ذکر خدا و تغذیه جسم هم با خوردن و آشامیدن تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مربیان کانون باید مراقب خوراک فکری کودکان باشند، افزود: کودکان و نوجوانان در این سن هر چیزی که یاد بگیرند هرگز از خاطر نمی‌برند و تا آخر عمر ملکه ذهن‌شان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین  یعقوبی، قصه‌گویی را در مراکز کانون یک هنر ویژه دانست و گفت: در قصه‌گویی لحن و صدا، چهره و از همه مهم‌تر محتوای داستان ذهن مخاطب را به چالش می‌کشاند.

وی با تأکید بر اینکه در قصه‌ای حتی اگر بار منفی داشت از بیان آن صرف نظر کنید، خاطرنشان کرد: در انتخاب قصه، وسواس زیادی به خرج دهید و داستان‌ها را بر اساس منبع موثقی که دارند برای بازگو کردن انتخاب کنید.

وی خواست تا مربیان کانون پرورش فکری مراقب قصه‌هایی که پارازیت دارند و در محتواهایشان سم‌پاشی شده است، باشند و از هر قصه‌ای برای قصه‌گویی در مراکز کانون اجتناب کنند.

به گفته امام جمعه بجنورد، قرآن مجید بهترین منبع برای انتخاب قصه است و مثل‌های قرآنی به عنوان منبعی بی‌بدیل برای آموزش سبک زندگی به کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =