مهرواره استانی نامه های خندان

مهرواره نامه های خندان با هدف جذب و پایدار سازی اعضا مکاتبه ای در مناطق کم برخوردار؛ کشف و پرورش اعضا مکاتبه ای طنز نویس و آشنا کردن اعضا مکاتبه ای با جشنواره منطقه ای طنز نویسی استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان؛ بخش مکاتبه ای آفرینش های ادبی استان، مهرواره "نامه های خندان" را با هدف کشف و پرورش استعدادهای ادبی در زمینه طنز منتشر کرد.
این مهرواره با توجه به اهداف معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری و با تاکید بر شناسایی استعدادهای هنری و ادبی کودک و نوجوان منتشر شده است.
 بستر سازی برای رشد هنرمندان؛ توسعه عدالت محور فعالیت های فرهنگی در مناطق کم برخوردار و محروم از طریق فعالیت های بخش مکاتبه ای، گسترش دامنه ی مخاطبان و اعضای کانون و افزایش جذب و پایدارسازی اعضا فعال از دیگر اهداف پیش بینی شده ی این طرح است.  
 به گفته فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس ادبی استان این مهرواره با هدف جذب و پایدار سازی اعضا مکاتبه ای در مناطق کم برخوردار؛ کشف و پرورش اعضا مکاتبه ای طنز نویس و آشنا کردن اعضا مکاتبه ای با جشنواره منطقه ای طنز نویسی استان برگزار می شود.  
وی افزود: این فراخوان از طریق رابطین مکاتبه ای و دهیارها به سراسر استان ارسال می شود.
غلامزاده نخلی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار  و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند می توانند در این بخش عضو شوند و آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش های ادبی ارسال کنند.
 این کارشناس کانون استان افزود: کودکان و نوجوانان با عضویت در این بخش  آموزش هایی تخصصی در زمینه ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و برگزاری کارگاههای مجازی این بخش می تواند خدمات بیشتری را به مخاطبین خود ارائه نماید.
گفتنی است در حال حاضر بیش از  ۲۰۰ عضو مکاتبه ای خدمات غیر حضوری کانون را دریافت می کنند. لازم به ذکر است استان هرمزگان با برگزاری سه سال متوالی جشنواره طنز استانی؛ در سال ۹۸ موفق به برگزاری نخستین جشنواره منطقه ای طنز با حضور استان های کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان شد.
قرار است در سال ۹۹ این جشنواره به شیوه مجازی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =