افتتاح انجمن عکاسان نوجوان کانون هرمزگان

با حضور منصور نعیمی نویسنده، پژوهشگر، عکاس و فیلمساز، انجمن عکاسان نوجوان کانون هرمزگان رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با حضور پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان، منصور نعیمی نویسنده، پژوهشگر، فیلمساز و عکاس دهه پنجاه کانون هرمزگان، مامک یحیی پور رییس کارگروه هنرهای تجسمی کانون کشوری، انجمن عکاسان نوجوان کانون هرمزگان افتتاح شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه این انجمن که به صورت مجازی _وبینار_ توسط اعضا نوجوان و ارشد مراکز و مربیان رابط عکاسی دنبال می شد؛ پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: حضور استاد ارزشمند منصور نعیمی که از مفاخر استان هستند، در خانه خودشان کانون برایمان بسیار جای خوشبختی است و ایشان را سندی پر افتخار از افتخارات کانون هرمزگان می دانیم.

پشتکوهی افزود: پیشینه عکاسی در کانون  به دهه پنجاه با حضور استاد نعیمی نخستین مربی عکاسی استان هرمزگان بر می گردد.

مدیر کل کانون با اشاره به خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان هرمزگانی اظهار داشت: خورشید هرمزگان از دریا طلوع می کند و ما ظرفیت های بی نظیری در همه زمینه ها داریم.

وی افزود: امروز که اعضای هرمزگان تصمیم گرفته اند با تکیه بر گذشته پرافتخارشان حرکت دوباره ای را شروع کنند؛ شب و روز را بهم خواهند دوخت تا گام های بلندی را بردارند.   

پروین پشتکوهی اعلام کرد: بحمدالله از ده روز قبل فعالیت های این انجمن شروع شده است و امروز به طور رسمی این انجمن افتتاح می شود.

پشتکوهی اظهار داشت: طی این مدت اقداماتی همچون معرفی نماینده انجمن به تهران، تشکیل گروه رابطان انجمن عکاسی مراکز فرهنگی هنری استان و راه اندازی صفحه اینستاگرام انجمن انجام شد.

وی در همین رابطه افزود: در راستای پرورش استعدادها گروه مجازی انجمن عکاسان نوجوان، متشکل از مربیان رابط، اعضا نوجوان و ارشد علاقمند به عکاسی تشکیل گردید.

مدیر کل کانون اظهار داشت: همزمان با هفته امامت و ولایت کانون استان با  برگزاری مهرواره عکس "نشانه ها" نمایشگاهی مجازی از آثار اعضای نوجوان و ارشد ۱۲ تا ۲۲ سال راه اندازی کرد.  

پشتکوهی از دریافت۴۶۵ اثر عکاسی خبر داد و اعلام کرد: بدین منظور نمایشگاه مجازی "نشانه ها"  در پرتال کانون هرمزگان و اینستاگرام انجمن با ۴۵ اثر از سراسر استان راه اندازی شد.

به گفته مدیر کل کانون هرمزگان: این مهرواره به منظور کشف و پرورش استعدادهای عکاسی اعضای نوجوان و ارشد، با موضوع آزاد برگزار گردید.

در ادامه این مراسم بخش هایی از فیلم "رنج سرمستی" به مناسبت ۷۰ سالگی استاد منصور نعیمی پخش شد.

منصور نعیمی مربی عکاسی و فیلمسازی دهه پنجاه کانون با اشاره به تاریخچه عکاسی در استان هرمزگان گفت: افتتاح کانون در سال های قبل انقلاب فرصت بزرگی برای نوجوانان علاقمند و با ذوق آن زمان بود.  

عکاس مجموعه تلویزیونی امام علی(ع)، خاطرات بسیاری از گذشته های دور کانون و اعضا کارگاههایش _که امروز از هنرمندان و اشخاص صاحب نام استان هستند_ را  بیان کرد.  

این عکاس و فیلمساز برجسته هرمزگانی با تاکید بر اهمیت فراگیری الفبای دانش هنر عکاسی و  با اعلام آمادگی برای کمک به پیشبرد فعالیت های انجمن اظهار داشت: خوشحالم که امروز هنر عکاسی به شکل تخصصی در کانون دنبال می شود و با این همه ذوق و استعدادی که در بچه های استان سراغ داریم، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.   

در بخش دیگر این مراسم مامک یحیی پور رییس کارگروه هنرهای تجسمی کانون کشوری که به صورت مجازی در این مراسم حضور داشت ضمن تشکر از مدیر کل کانون و مربیان و کارشناسان استان اظهار داشت: همان طور که می دانید 

عکاسی مانند هر هنری، زبان خاص خودش را دارد. آموختن این زبان به ما کمک می کند تا از طریق عکس هایی که می گیریم احساسات، افکار  و جهان پیرامون خود را به درستی برای دیگران (مخاطبان) بیان کنیم.

وی همچنین گفت: برای دستیابی به یک عکس خوب ابتدا باید اصول را آموخت، که از اهمیت زیادی در خلق یک اثر هنری برخوردار است؛ زیرا   بدون دانستن قواعد و اصول، نوآوری و خلاقیت امکان ندارد.  

یحیی پور افزود: گاه نوآوری در« نگاه عکاس »اتفاق می افتد گاه در «تکنیکی» که برای عکس به کار می برد و این گونه اندیشه ای تازه به بیننده منتقل می کند.  

وی افزود: باید به خاطر داشته باشیم  آن چه که بیشترین تاثیر را در بالابردن سواد بصری ما دارد، دیدن و جستجو کردن موشکافانه است؛ «پس خوب ببینیم و زیاد مطالعه کنیم تا بتوانیم به ایده های ناب برسیم.

مامک یحیی پور در پایان گفت: امیدوارم انجمن های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانند همیشه راهبر اعضا خلاق و مربیان خوش فکر باشد و ما بتوانیم در کنار هم تجربیات ارزنده ای را برای هم بسازیم.

در پایان این مراسم پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان هرمزگان به پاس ۵۰ سال خدمات استاد منصور نعیمی با اهدا تابلو فرش مزین به آیات قرآن کریم و گل از وی تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =