آیین اختتامیه مسابقه دابمسمش ضد آمریکایی در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

آیین اختتامیه مسابقه تولید دابسمش ضد آمریکایی با مشارکت کانون و حوزه هنری خراسان جنوبی برگزار و تولید کننده گان آثار برتر تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه دابسمش های ضد آمریکایی همزمان با روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۹ با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به صورت نمادین در محل سالن مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون در شهرستان بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مجید کریمیان مدیر حوزه هنری، طاهره حمیدی مدیر کل کانون و جمعی از کارشناسان و نمایندگان گروه‌های هنری شرکت کننده در این مسابقه برگزار شد، مدیر حوزه هنری استان طی سخنانی از هنر به عنوان درخت زندگی یاد کرد و به کودکان ونوجوانان توصیه کرد که اگر می خواهید داشته‌هایتان میوه بدهد هنرمند باشید.

 وی از کانون به عنوان مجموعه ای ارزشمند یاد کرد و افزود: کانون بستر مناسب برای کشف و پرورش خلاقیت‌های هنری کودکان ونوجوانان را فراهم کرده است و امیدواریم با مشارکت کانون در ایام محرم نیز با موضوعات مربوط مسابقات مشابه را برگزار و در راستای تبیین فرهنگ عاشورا با زبان کودکان ونوجوانان گام برداریم.

مدیر حوزه هنری استان با اشاره به موضوع مسابقه‌ی تولید دابسمش که با مشارکت کانون و حوزه هنری خراسان جنوبی همزمان با هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در استان برگزار شد ادامه داد: کارهای هنری دو قسمت دارد یکی تولید اثر هنری و وجه دوم آن تقویت موضوعی، که در این مسابقه بر اساس دابسمش‌های تولید شده با کمترین امکانات به صورت غیر مستقیم انتقال محتوا شد و کودکان ونوجوانان در قالب هنر بیشتر با موضوع حقوق بشرآمریکایی آشنا شدند.

در ادامه این برنامه طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز طی سخنانی، تبیین آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و دشمن شناسی و استکبار ستیزی را از اهداف این مسابقه دانست و اظهار داشت: آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر با شهادت سردار سلیمانی به جهان نشان داد که بزرگترین ناقض حقوق بشر است و لازم است کودکان ونوجوانان در قالب فعالیت‌های هنری دشمنان خود و در راس آن آمریکا را بیشتر بشناسند.

وی افزود: در این مسابقه علی رغم مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا ۱۷ اثر با حضور ۲۹ عضو کودک و نوجوان در مراکز کانون تولید شد که امیدواریم در دوران پس از کرونا شاهد آثار بیشتر دابسمش اعضا با موضوعات مختلف در مراکز کانون باشیم.

گفتنی است در این مراسم پس از داوری آثار، گروه‌های مراکز فرهنگی و هنری بشرویه، مرکز ۲ طبس، مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ بیرجند، کانون شهرستان فردوس و مرکز فرهنگی و هنری درمیان به عنوان گروه‌های برتر معرفی و تجلیل شدند و به سایر گروه‌های شرکت کننده نیز از طرف کانون و حوزه هنری بسته‌های فرهنگی اهدا شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =