کارگاه آموزشی شناسایی، خنثی سازی، عملیات روانی دشمن 
در فضای مجازی و حقیقی

کارگاه آموزشی شناسایی، خنثی سازی، عملیات روانی دشمن در فضای مجازی و حقیقی با حضور کارکنان و مربیان کانون استان کردستان به همت پایگاه بسیج شهید یدالله محمدی اداره کل کانون استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این کارگاه یک روزه مجتبی فرامرزی از اساتید دانشگاه استان در سخنانی به تعریفی از فضای مجازی و سایبری پرداخت و گفت: فضای سایبری در معنا به مجموعه هایی از ارتباطات درونی انسانها از طریق کامپیوتر و مسائل مخابراتی بدون در نظر گرفتن جغرافیای فیزیکی گفته می شود. یک سیستم آنلاین نمونه‌ای از فضای سایبر است که کاربران آن می‌توانند از طریق ایمیل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بر خلاف فضای واقعی، در فضای سایبر نیاز به جابجایی‌های فیزیکی نیست و کلیه اعمال فقط از طریق فشردن کلیدها یاحرکات ماوس صورت می گیرد.

فرامرزی افزود: فضای مجازی یکی از روش‌ها برای پیگیری اخبار مختلف بوده و مورد استقبال فراوان کاربران نیز قرار گرفته است به گونه‌ای که این روزها اکثریت افراد جامعه به این فضا دسترسی داشته و از آن استفاده می‌کنند و ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش برای اطلاع از اخبار روز، اتصال به اینترنت و پیگیری کانال‌های اطلاع رسانی موجود در این فضا است.

وی خاطر نشان ساخت : اما در فضای مجازی علاوه بر سادگی‌ها و مزایایی که وجود دارد، مخاطراتی نیز مخاطبان را تهدید می‌کند یکی از این مخاطرات این است که فضای مجازی این بستر را برای افراد فراهم کرده که بدون محدودیت خاصی و با هر اعتقاد و دیدگاهی، مطالب مختلف را منتشر کرده و به نشر حداکثری برسانند در این شرایط مخاطبی که در فضای مجازی فعال است روزانه با تعداد بسیار زیادی اخبار در کانال‌ها و گروه‌ها مواجه می‌شود که تشخیص صحت و یا سقم آن‌ها ممکن است مخاطب را با چالش‌هایی رو به رو کند. که من اینجا از شما خواهش میکنم سواد رسانه ای خود را بالا ببرید و هر مطلبی رو به راحتی قبول و تایید و فوروارد نکنید .

این استاد دانشگاه در ادامه گفت : استارت اولیه آموزش باید از کودکی و پایه زده شود واژه تربیت کودک به معنای تعلیم و تربیت و پرورش دادن کودک با استفاده از بسیاری از اصول‌ها و قواعد آموزشی و تربیتی می‌باشد. زمانی که والدین کودکان خود را تربیت می‌کنند در واقع در حال آموزش دادن به آنان هستند و کودکان به خصوص در سنین پایین‌تر بهتر می‌توانند از والدین خود تاثیر پذیرند و شما به عنوان مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در تربیت فرزندان این مرز و بوم دارید .

مجتبی فرامرزی عنوان ساخت: افسردگی، گوشه گیری، چاقی و ... از عواقب استفاده بچه ها از اینترنت است اگر اوقات فراغت بچه ها را پر نکنیم و باهاشون حرف نزنیم فضای مجازی با آنها صحبت می کند و وقت می گذارد پس سعی کنیم بیشترین وقت خود را صرف خانواده و فرزندانمان کنیم که خدایی ناکرده دیر نشود و موجب پشیمانی نشود.

فرامرزی تاکید کرد: واژه تربیت کودک به معنای تعلیم و تربیت و پرورش دادن کودک با استفاده از بسیاری از اصول‌ها و قواعد آموزشی و تربیتی می‌باشد. زمانی که والدین کودکان خود را تربیت می‌کنند در واقع در حال آموزش دادن به آنان هستند و کودکان به خصوص در سنین پایین‌تر بهتر می‌توانند از والدین خود تاثیر پذیرند و ارتباط پدر و مادر با بچه ها باید پایدار باشد .

وی افزود: نخستین مأمن و پناهگاه برای تربیت کودک، محیط خانواده و رفتارهای پدر و مادر است. فرزندان از همان دوران کودکی از دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های والدین خود پیروی می‌کنند و تلاش می‌نمایند تا رفتاری از خود نشان دهند که رضایت پدر و مادر را جلب کند، وباید به کودکان آموزش دهیم که خانواده حریم خصوصی است و در این حریم از هیچ محبتی در حق فرزندان خود غافل نشویم که اگر پدر و مادر به بچه ها محبت تزریق نکنند و به آنها محبت نکنند و برای تربیت آنها وقت نگذارند قطعا دیگران به آنها محبت تزریق می کنند .

فرامرزی در پایان بر بالا بردن سواد رسانه ای تاکید کرد و عنوان ساخت: سواد رسانه ای یعنی پرورش مخاطبانی که توانایی گزینش داشته باشند یعنی بشناسید، تفکیک کنید ، تحقیق کنید بعد انتخاب و لازم است در جامعه امروز سواد رسانه ای را بالا برد تا راحت هر مطلبی را در فضای مجازی قبول نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =