دیدار مدیرکل‌کانون آذربایجان‌غربی‌بامدیران محیط‌زیست وحوزه‌هنری‌استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در دیدارهای جداگانه با مدیرکل حفاظت محیط زیست و رئیس حوزه هنری استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، جواد زاهدی صبح روز دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ در دیدار با مهران نظری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، حصول نتیجه در پیشبرد اهداف آموزشی حفاظت از محیط زیست به کودکان و نوجوانان را منوط بر تعامل تنگاتنگ کانون با محیط زیست عنوان کرد.

زاهدی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی به منظور تأکید بر اهمیت صیانت از محیط زیست، طراحی فراخوان با عنوان "زمین ترانه زندگی می خواند" را در دستور کار خود قرار داده است که جزئیات و پوستر آن در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

مهران نظری نیز در ادامه این دیدار بر اهمیت دوران کودکی در کسب آموزش‌های مفید تاکید کرد و گفت: نشر فرهنگ حفاظت از محیط زیست، نیازمند تبیین اهمیت اکولوژی به فراخور سن و میزان درک کودکان و نوجوانان از این مقوله است و این آگاهی بخشی باید در بستر تولید محتواهای آموزشی انجام گیرد.

زاهدی در دیدار با احد هوشمند رئیس حوزه هنری استان، مشارکت کانون و حوزه هنری در پرداختن به فرهنگ بومی و فولکلور استان در حوزه کودک و نوجوان را از اهداف این دیدار عنوان کرد.

وی گفت: مراحل کارشناسی و مطالعاتی فراخوان دومین مهرواره  "ادبیات شفاهی سرزمین من" با هدف احیای فرهنگ‌های اصیل منطقه آذربایجان از قبیل «تاپ‌ماجالار»، «ناغیلّار» «لالایی» و «نازلاما» توسط دبیرخانه مهرواره پایان یافته و آماده انتشار فراخوان جهت دریافت آثار هستیم.

 رئیس حوزه هنری استان نیز در این دیدار از آمادگی این حوزه برای تعامل با کانون استان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =