کد خبر: 299274
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
من عضوی از خانواده کانون هستم

وبینار دنیای من، دنیای کتاب با حضور سید مهدی شجاعی همزمان با زاد روز تولدش در کانون خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در روز ۶ شهریور ۱۳۹۹همزمان با روز تولد سید مهدی شجاعی وبینار نقد و بررسی کتاب پدر، عشق و پسر با حضور مجازی نویسنده برگزار شد.

معصومه موسویان کارشناس کانون در خصوص این وبینار اینگونه بیان کرد:  برنامه دنیای من دنیای کتاب هر ماه به یکی از نویسندگان خوب کشورمان می‌پردازد و یکی از آثارش را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد این ماه به مناسبت دهه اول محرم کتاب پدر، عشق و پسر انتخاب شد که با ۶ شهریور زاد روز نویسنده و روزحضرت علی اکبر در محرم مصادف شد.

در شروع این جلسه مجازی ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان به اهمیت ادبیات در انعکاس فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: داستان ریشه کهنی در ایران دارد و نویسندگان از طریق داستان به موضوعات مختلفی می‌پردازند. یکی از موضوعاتی که باید بیشتر به آن توجه کرد فرهنگ عاشورا است. برای آشنا کردن ابعاد مختلف محرم و عاشورا نیاز است که در این زمینه بیشتر کار کنیم. آقای شجاعی یکی از نویسندگانی است که در آثارش به فرهنگ عاشورا پرداخته است؛   بخصوص همین کتاب پدر، عشق و پسر که با نثر زیبا برای نوجوانان نوشته شده است.

سید مهدی شجاعی نویسنده پژوهشگر ضمن تشکر از کانون خراسان‌رضوی گفت: من در جمع کانونی ها احساس غریبی نمی کنم و عضوی از خانواده بزرگ کانون هستم و همیشه به مربیان و اعضای کانون و کارهای بزرگی که در مراکز انجام می شود با خوش بینی نگاه می کنم.

خیلی خوشحالم که شرایطی فراهم آمد تا در این جمع از نظرات بچه ها هم استفاده کنم چون معتقدم این کتاب برای یک زمان و گروه خاصی نوشته نشده و امروز خرسندم که حتی عضو ۱۱ ساله شما این کتاب را خوانده و به اندازه خودش از آن بهره برده و درک کرده است.

نویسنده کتاب پدر، عشق و پسر در پاسخ به سوالی که آیا این حجم از نوشتن درباره اهل بیت در زندگی شخصی شما هم تاثیر داشته است گفت: کار برای اهل بیت حتما برکات و نتایج بسیار خوبی در زندگی همه ما خواهد داشت وقتی قدمی برای ایشان برداری حتماً قدم‌هایی به طرف تو بر می‌دارند و در زمان احتیاج دستت را می‌گیرند.

شجاعی  به این سوال که تا چه اندازه می‌توان این وقایع را برای کودکان تعریف کرد اینگونه پاسخ داد: نمی‌شود بچه‌ها را با این فضا آشنا نکرد. به نظر من کودکان لازم است بدانند چه اتفاقاتی در کربلا افتاده و چه مصیبت‌هایی بر اهل بیت گذشته است.

این صحبتم به این معنی نیست که با جزئیات کامل همه چیز را برایشان شرح داد اما بچه‌ها باید با دلاوری‌ها و از خود گذشتگی‌ها آشنا شوند تا اهمیت و ارزش این قیام برای آنها در ذهنشان ماندگار شود.

در ادامه اعضای نوجوان مراکز کانون خراسان‌رضوی در خصوص کتاب و ویژگی‌های آن صحبت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =