کد خبر: 299524
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
بازدید 894
گسترش همکاری های کانون تهران و آموزش و پرورش استثنایی

تفاهم نامه تعامل و بهره گیری از ظرفیت ها در جهت ارتقاء مهارت های فرهنگی،هنری و ادبی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ در جلسه مشترک مدیران آموزش و پرورش استثنایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران،  به منظور تعامل و بهره گیری از تمام ظرفیت های قانونی، منابع، امکانات، توسعه و تجهیز فضاها وگسترش فعالیت های فرهنگی، هنری، آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان با نیاز های ویژه تفاهم نامه ای امضاء شد.

در آیین امضاء این تفاهم نامه که با هدف بهره مندی از نیروهای انسانی توانمند و متخصص هردو مجموعه در راستای پیشبرد اهداف مشترک، استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در فعالیت ها و فرآیندهای فرهنگی هر دو  مجموعه، به کارگیری استعداد ها، ظرفیت ها و توانمندی های طرفین برای بهبود فرهنگ هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان با نیاز های ویژه انجام شد، فاطمه تنهایی مدیرکل کانون استان تهران با اشاره به این نکته که فعالیت در حوزه استثنایی یک حرکت جهادی است گفت: یادگیری زبان اشاره یک مهارت است و لازم است مربیان و متولیان حوزه ی کودک و نوجوان این مهارت را بیاموزند.

تنهایی اضافه کرد: در تصویرسازی کتاب ها و تصاویر کودکان، لازم است کودکان با نیازهای ویژه هم تصویر سازی شوند و در تصاویر، اینگونه کودکان هم در کنار سایر کودکان عادی، حضور داشته باشند.

تنهایی با اشاره به برگزاری کارگاه های برخط کانون استان تهران اذعان کرد: امضاء این تفاهم نامه فرصت استفاده ی کودکان و نوجوانان جامعه هدف این دو نهاد فرهنگی از این کارگاه ها را تسهیل خواهد کرد.

مدیرکل کانون استان تهران ضمن دعوت از کودکان و نوجوانان  دارای نیازهای ویژه به شرکت در جشنواره نقاشی" تهران از پنجره من" اضافه کرد: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران تا حد توان تلاش می کنیم در جهت پر رنگ تر شدن حضور دانش آموزان استثنایی در مراکز کانون و استفاده از ظرفیتهای مراکز هر کاری که لازم باشد انجام دهیم.

در ادامه ی این جلسه؛ شهنازکریمی، مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن ابراز تاسف از عدم مناسب سازی اماکن در سطح شهر برای تردد دانش آموزان استثنایی گفت: در بخش فرهنگی و معرفی نیازهای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه باید اقدامات موثرتری صورت پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی و لزوم استفاده از این فرصت جهت افزایش کمی و کیفی برخورداری دانش آموزان از این امکان افزود: معلمان و مربیان مدارس استثنایی تاکنون حدود ۸۰۰۰۰ ساعت محتوای آموزشی تولید کرده اند. فضای مجازی و آموزش برخط سبب افزایش گستردگی مخاطبان کانون و مدارس شده است و از این فضا باید برای جذب حداکثری و استفاده مفید دانش آموزان استثنایی بیشتر استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن تشکر از معلمین مدارس استثنایی که بیشتر از موظفی خود برای این دانش آموزان وقت صرف می کنند آمادگی این اداره کل برای آموزش مربیان کانون برای افزایش مهارت های ارتباطی در آموزش کودکان و نوجوانان استثنایی را اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =