هم صدایی مسئولین شهرستان بندر خمیر برای مطالبه مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری

مدیر کل کانون افزود: اگر در منطقه ای مرکز کانون نباشد، به دنبال راهکاری مناسب برای خدمات رسانی و گسترش عدالت فرهنگی و محرومیت زدایی از استان هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان جهت بررسی مقدمات راه اندازی نخستین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در شهرستان بندرخمیر  طی سفری یک روزه میهمان مسئولین این شهرستان شد.

در این ملاقات که در دفتر فرماندار شهرستان بندر خمیر برگزار شد؛ فرماندار ، شهردار و نائب رئیس شورای شهر حضور داشتند ؛ پروین پشتکوهی اظهار داشت:

دغدغه کانون پرورش فکری آینده فرزندان این سرزمین است و اعتقاد داریم آینده ساختنی است و یکی از مهمترین سازمان هایی که در ساختن آینده این عزیزان نقش بسزایی را ایفا می کند؛ کانون پرورش است. لذا  به واسطه اشراف بر تاثیر گذاری،  حضور در شهرستان بندر خمیر بسیار مهم است.

 وی گفت: ضروری است که همه بچه های استان از خدمات کانون منتفع شوند و هیچ کودک و نوجوان تشنه فعالیت های فرهنگی و هنری نباشد.

مدیر کل کانون افزود: اگر در منطقه ای مرکز کانون نباشد، به دنبال راهکاری مناسب برای خدمات رسانی و گسترش عدالت فرهنگی و محرومیت زدایی از استان هستیم.

پشتکوهی افزود: اگر تاریخچه کانون را رصد کنید؛ می بینید که کانون ارگانی  انسان ساز است و بواسطه همراهی و تعامل مسئولین دلسوز شهرستان ما چشم انداز خوبی را برای بندرخمیر پیش بینی کرده ایم.

مدیر کل کانون هرمزگان اظهار داشت: به جرات می گوییم چنین جلسه ای که تمامی متولیان شهر در آن حضور دارند کم نظیر است.

وی افزود: در جلسه ای حضور داریم که همه مسئولین شهر از فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، خیرین و فرهنگیان شهر دوره هم جمع شده اند تا اتفاقات خوبی برای کودکان و نوجوانان این سرزمین رقم بخورد.

در ادامه فرماندار شهرستان بندر خمیر اظهار داشت: همه مسئولین شهرستان به اتفاق معتقدند که وجود کانون در این شهرستان از ضرورت های مهم فرهنگی این شهرستان است.

وی افزود: از  راه اندازی مرکز کانون استقبال می کنیم و با کمک خیرین فرهنگی حضور کانون محقق می شود.

میر هاشم خواستار فرماندار بندر خمیر گفت: کودکان و نوجوانان این خطه بسیار با استعداد و مشتاقند و علاقمند به فعالیت های فرهنگی هنری هستند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای خیرین در این شهرستان گفت: در این شهرستان خیرین فعالی داریم و از وجود آنان کمک می گیریم.

وی گفت: رسالت کانون انسان سازی و پرورش نیروهای خدوم است و این بالاتر از متخصص سازی است. 

خواستار گفت: شهرستان خمیر رو به رشد و توسعه است و با توجه به نزدیک بودن به مرکز استان انتظار می رود فرهنگ این خطه فراموش نشود.

فرماندار بندر خمیر در بخش بعدی صحبت هایش گفت: شما زمان افتتاح را مشخص کنید، در بحث تجهیزات و مکان ما پای کار هستیم. وی افزود: شهرستان بندر خمیر  با وجود تالاب بی نظیر و جنگل های حرا در حال ثبت جهانی است و با حضور کانون شاهد توسعه فرهنگی این شهرستان هستیم.

در بخش بعدی این نشست، جواد محمودی شهردار بندر خمیر گفت: بحث ضرورت احداث ساختمان  کانون پرورش فکری مربوط به سالها پیش است.

وی گفت: افتتاح کانون را  شهروندان پیگیرند و این مهم دغدغه مردمی است؛ خصوصا فرهنگیان شهر که در دوره های مختلف پیگیر ماجرا بوده اند.

جواد محمودی گفت: خوشبختانه شورای شهر ما متشکل از فرهنگیان عزیز است که از نزدیک با کودکان و نوجوانان در تماس هستند.

شهردار بندر خمیر اعلام کرد: ساختمان قدیم موزه مردم شناسی تا مدتی که ساختمان کانون ساخته شود؛ در اختیار کانون قرار می گیرد و با توجه به موقعیت مکانی منطقه فضای بسیار مناسبی برای فعالیت کانون است.

وی خبر داد: طی تفاهم نامه، این مکان در اختیار کانون قرار می گیرد و در قبال آن کانون خدمات فرهنگی برای شهروندان ما به ارمغان می آورد. 

شهردار بندر خمیر افزود: کانون از نهادهای موثر و با سابقه است و انصافا تولیدات بسیار خوبی دارد و در ایران از موفق ترین ها در زمینه استعداد یابی است.

محمودی افزود: ما در شهر بندر خمیر این خلا را احساس می کنیم و برای رفع آن همگام و همراه شما هستیم.

در این نشت عبدالغفور حبیبی نایب رییس شورای شهر بندر خمیر، ضمن قدردانی از حضور مدیر کل کانون در شهرستان خمیر گفت: نبود مرکز کانون نقیصه بزرگی برای جامعه فرهنگی هنری شهرستان است.

 وی گفت: مدتهاست به دنبال راه اندازی کانون هستیم و معتقدیم برای ثبت جهانی شهرستان راه اندازی کانون زمینه فرهنگی مناسبی است.

 نایب رییس شورای شهر بندر خمیر  افزود: شورای شهر آمادگی خود را برای هرگونه همراهی و همکاری اعلام می کند.

در ادامه این نشست مدیر کل کانون با حضور در دفتر محمد فولادی، رییس آموزش و پرورش شهرستان بندر خمیر در رابطه با تعاملات کانون و آموزش و پرورش گفتگو کرد.

فولادی با اشاره به نقش کانون در پرورش خلاقیت دانش آموزان اظهار داشت: کودکان و نوجوانان بندر خمیر مستعد و علاقمند هستند و با راه اندازی کانون در این شهرستان اتفاقات خوبی در این شهرستان رقم می خورد.

رییس آموزش و پرورش بندر خمیر گفت: کانون مکملی برای آموزش مدارس است و نقش بسیار بالایی در ارتقا اعتماد به نفس و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =