کتابخانه های سیارکانون لرستان میهمان کودکان ونوجوانان روستا شدند

بیماری کرونا باعث شد تا مربیان کتاب‌خانه های سیار روستایی کانون لرستان درمدت زیادی، بین کودکان ونوجوانان روستایی نباشند و این روز ها، همزمان با آغاز سال تحصیلی، فعالیت های کتابخانه ای سیار دوباره آغاز شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: محمدجواد محمدی با اعلام این خبر گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا مربیان کتاب‌خانه های سیار روستایی کانون لرستان مدت زیادی در بین کودکان ونوجوانان روستایی اما همزمان با آغازسال تحصیلی، فعالیت های کتابخانه ای سیار دوباره آغاز شده است
مدیرکل کانون لرستان افزود: افزود: پس از 7 ماه وقفه از حضور کتاب‌خانه های سیار روستایی و شهری کانون، مربیان این کتاب‌خانه‌ها با رعایت فاصله اجتماعی ودستورالعمل های بهداشتی، فعالیت خود را از سرگرفته و به دیدار کودکان ونوجوانان مشتاق روستاها رفتند.  
وی اضافه کرد: بیش از  96روستا و 94 آموزشگاه از فعالیت های کتاب خانه های سیار بهره مند می شوند و یکی از فعالیت های مهم این مراکز امانت کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در بین بچه های روستایی و حاشیه نشین است.
مدیر کل کانون بیان داشت: در حال حاضر شش کتاب‌خانه سیار روستایی، یک کتاب‌خانه سیار شهری و دو کتاب‌خانه پستی و یک مکاتبه ای کانون پرورش فکری لرستان به  مناطق روستایی و حاشیه شهرها خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی ارائه می دهند.
محمدی ضمن اشاره به این نکته که بچه های روستایی هم باید از فعالیت های کانون استفاده کنند اظهارداشت: مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن، فعالیت های کتاب محور، قصه گویی، نمایش عروسکی، بازی وهای بومی، فعالیت های علمی، شعر و داستان و...  در روستاها اجرا می شود واین  کودکان ونوجوانان در صورت تمایل و داشتن امکانات، می توانند در کلاسهای برخط نیز شرکت کنند.
همچنین حضور مربیان کتابخانه سیار و رعایت پروتکل بهداشتی وفاصله اجتماعی اجتماعی، در صورت ارائه خدمات کتابداری،  کتاب های برگشتی قرنطینه شده و پس ازاطمینان از سلامت آنها، به اعضا امانت داده خواهندشد.
وی در پایان افزود: 26 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری لرستان، بیش از 62 کارگاه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و... را با محوریت «مهارت های زندگی» انجام می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =