کارگاه مجازی روایت‌گری در عکاسی

انجمن عکاسان نوجوان کانون خراسان جنوبی پانزدهمین جلسه خود با موضوع روایت‌گری در عکاسی را با حضور ریحانه سادات هاشمیان نماینده انجمن عکاسان استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان، پانزدهمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون استان همزمان با روز پنجشنبه سوم مهرماه در قالب کارگاه مجازی با موضوع روایت گری در عکاسی با تدریس ریحانه سادات هاشمیان مربی هنری کانون و نماینده این انجمن در استان برگزار شد.

هاشمیان در ابتدای این کارگاه که به صورت مجازی برگزار شد مباحث خود را در خصوص لازمه‌ی روایت گری در عکاسی شروع کرد و از روایت گری در عکاسی به عنوان دروازه ورود هنرمند عکاس به دنیای حرفه‌ای عکاسی یاد کرد و افزود: در این مرحله اثر هنری حلق شده یک حس یا عنوان به همراه دارد که با مخاطب ارتباط برقرار می کند و از این مورد می توان به عنوان یک تفاوت در عکاسی معمولی و حرفه ای یاد کرد و لازمه‌ی آن این است که قوانین عکاسی، انواع سبک‌های عکاسی و هنر عکسی را شناخته و ارتباط بین این مباحث را بررسی کنیم.

وی به اعضای حاضر در این جلسه انجمن تاکید کرد، هنرمند عکاس در درجه اول باید در حوزه هنری و تکنیکی علم خود را با مطالعه‌ی منابع مرتبط افزایش دهد و مشاهدات خود را قوی‌تر کند تا عکس‌هایی خلق شود که به همراه خود روایت‌هایی داشته باشند تا مخاطب نیز با نگاه کردن به آن هدف عکس را نیز درک کند.

نماینده‌ی انجمن عکاسان نوجوان استان، روایت در عکس را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: زمانی عکس با مخاطب ارتباط برقرار می کند که در اولین نگاه انتقال دهنده حس باشد و به سوالات ایجاد شده در ذهن مخاطب پاسخ دهد.

هاشمیان با اشاره به دقت لازم در عکاسی گفت: ما در عکاسی حرفه‌ای همیشه محدودیت زمانی و مکانی داریم و این‌جاست که هنر مند عکاس باید در لحظه تصمیم بگیرد و سوژه عکاسی خود را ثبت کند.

وی در پایان از هنر به عنوان یک دنیای بزرگ یاد کرد و افزود: با شناخت هر کدام از هنرها می توان بهترین آثار را ارایه داد و لازم است به هنرمان به عنوان یک پروژه و هدف نگاه کنیم، پرژه‌ای که همراه باشد با هزاران حرف برای گفتن که هنرعکاسی هم مستثنی از این نیست.

گفتنی است که در این جلسه نمونه عکس‌هایی توسط مدرس کارگاه ارایه و روایت‌های آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =