حال و هوای دفاع مقدس در سیزدهمین جلسه انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی

سیزدهمین جلسه انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی در حالی برگزار شد که اعضا و مربیان این نشست میزبان «محمد سیروانی» از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، سیزدهمین جلسه انجمن قصه گویی شاخه کانون استان روز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹ با همراهی محمد سیروانی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان و جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن در محل مرکز شماره دو بیرجند برگزار شد.

در این نشست که به صورت حضوری و با همراهی اعضای  انجمن قصه گویی استان در سایر شهرستان‌ها در فضای مجازی انجام شد سیروانی به بیان خاطرات خود در عملیات‌های مختلف و شرایط حضور در فتح منطقه فاو و نایل آمدن به افتخار جانبازی پرداخت و پس از آن خاطرات حضور خود در کنار سردارشهید حاج قاسم سلیمانی در استان سیستان و بلوچستان بعد از جنگ تحمیلی را برای حاضران روایت کرد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان ویژگی‌های بارز سردار شهید قاسم سلیمانی، از مربیان کانون خواست با روایت قصه‌های مستند دفاع مقدس، مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت را به کودکان ونوجوانان منتقل کنند و به عنوان راویان دفاع مقدس نسل امروز را نسبت به مسایل روز و آنچه نیاز جامعه امروز است آشنا کنند زیرا در جبهه جنگ نرم با دشمن در حال مقابله هستیم.

بر اساس این گزارش پس از بیان خاطرات و روایت‌های دفاع مقدس توسط میهمان برنامه، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز طی سخنانی با اشاره به جامعه مخاطبین کانون گفت: امنیت امروز کشور ما مدیون رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگانی است که در راه انقلاب اسلامی جانفشانی نمودند.نسلی که ما در کانون با آن‌ها سروکار داریم، کودکان ونوجوانان هستند و این وظیفه‌ی ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگی کودکان ونوجوانان است که ارزش‌های دفاع مقدس، دشمن ستیزی ، ولایت مداری  و بصیرت افزایی را به خوبی به نسل مخاطب خودمان و آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی منتقل کنیم و آنان را با سیره و روش زندگی شهدا بیشتر آشنا کنیم.

وی ادامه داد: ایام هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای مرور خاطرات و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می باشد  . حمیدی اشاره‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جوانان در این بیانیه داشت و افزود: امسال که هفته دفاع مقدس با چهلمین سالگرد دفاع مقدس همزمان شده لازم است بیانیه گام دوم انقلاب را برای کودکان ونوجوانان  بیشتر از هر زمانی بازگو کنیم .

مدیر کل کانون استان در بخش پایانی صحبت‌های خود یاد و خاطره  فرماندهان شهید دفاع مقدس و سالروز شهادت سرداران اسلام فلاحی، نامجو، فکوری، کلاهدوز و جهان آرا را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد در مسئولیت‌هایی که امروز به ما سپرده شده ادامه دهنده‌ی راه شهدا باشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه بااهدای  لوح سپاسی از طرف مدیر کل کانون استان از همراهی‌های این جانباز سرافراز و راوی دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به کودکان ونوجوانان قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =