نشست مجازی معرفی حضرت زینب

سید مهدی شجاعی: رسالت شما مربیان در فضای امروز با عنایت به زندگی حضرت زینب سلام الله علیها بسیار اثر گذار و مهم است و درک صحیح از مسائل زمانه، رشادت ها و شجاعت های آن بانوی بزرگوار می تواند الهام بخش شما باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ هم زمان با اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در نشست مجازی با حضور سید مهدی شجاعی نویسنده، مترجم و روزنامه نگار ایرانی، شخصیت بانوی کربلا حضرت زینب سلام الله علیها با تکیه بر کتاب «آفتاب در حجاب» معرفی شد.

حضرت زینب (س)   یکی از زنان بزرگی است که مطالعه‌ی زندگی‌اش می‌تواند الهام‌بخش زنان و مردان زیادی در دوره‌های مختلف تاریخی باشد. کتاب آفتاب در حجاب درباره‌ی زندگی حضرت زینب (س) است که با دقت تمام نگاشته شده و با خواندن آن می‌توانیم به درک بهتری شخصیت والای حضرت زینب برسیم. سیدمهدی شجاعی خالق کتاب‌های مذهبی در کتاب آفتاب در حجاب، رویدادهای پیش آمده زندگی حضرت زینب را از زاویه‌های مختلف تاریخی مطالعه و برای خواننده‌های خود بازخوانی کرده است.

کتاب آفتاب در حجاب از جمله آثار سید مهدی شجاعی در حوزه‌ی ادبیات مذهبی است. این کتاب درباره‌ی حضرت زینب (س) نوشته شده و در سال ۱۳۷۷ به وسیله‌ی «انتشارات نیستان» منتشر شده است.   آفتاب در حجاب اثر پرباری است  که تا کنون  سی مرتبه تجدید چاپ شده است. شجاعی برای نوشتن کتاب از استنادهای تاریخی فراوانی استفاده کرده و جزئیات مربوطه به زندگی حضرت زینب (س) را بازگو می‌کند.  

کتاب «آفتاب در حجاب» در هجده بخش نوشته شده و بخش‌های مختلف زندگی حضرت زینب (س) را به تصویر می‌کشد. این کتاب زندگی حضرت زینب (س) را از کودکی تا وفات توصیف می‌کند. در این کتاب نکته‌های جالبی درباره‌ی زندگی حضرت زینب می‌خوانیم.  

در این نشست که به صورت بحث و گفتگو به میزبانی الهام اشرافی جاسکی مربی مسئول کانون جاسک برگزار شد؛ بخشی از فرازهای بلند این کتاب در رابطه با شخصیت والای حضرت، توسط سید مهدی شجاعی قرائت شد.

سید مهدی شجاعی در رابطه با ارتباط حضرت زینب با امام حسین(ع) اظهار داشت: ارتباط میان آن دو بزرگوار چیزی فراتر از خواهر و برادری بود، امام حسین (ع) امام و ولی امرش بود.

وی افزود: زینب علیه السلام خود را برای روزهای سخت ساخته بود و حتی شرط ازدواجش را حضور در کنار برادرش گذاشته بود و این نشان از رسالت مهم آن بانوی بزرگوار در قیام عاشورا دارد.

سید مهدی شجاعی با اشاره به کلام ناب حضرت زینب(س) «ما رأیتُ الّا جمیلاً» گفت: این جمله اوج قیام عاشورا است. کسی که تسلیم امر خدا باشد حتی در رنج و مصیبت هم جز زیبایی نمی بیند، « «ما رأیتُ الّا جمیلاً» نگاهی بلند و  توحیدی است. این که امام و اهل بیت و یارانش این دنیا را زود گذر و فانی می بینند و اصل را جهان باقی می دانند  موجب می شود، این مصیبت ها شیرین می شود.

شجاعی با بیان این که زینب را می توان پیامبر زن دانست افزود:  زینب اسوه ی شجاعت وکوه استقامت بود و امروز ما باید از مکتب اهل بیت الگو بگیریم.

نویسنده کتاب «آفتاب در حجاب» افزود: در پایان با اشاره به این که زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نمی شود افزود: امروز و در این شرایط سخت باید با  شجاعت با مسائل برخورد کنیم.

وی خطاب به مربیان اظهار داشت:  رسالت شما مربیان در فضای امروز با عنایت به زندگی حضرت  زینب سلام الله علیها بسیار اثر گذار و مهم است و درک صحیح از مسائل زمانه، رشادت ها و شجاعت های آن بانوی بزرگوار می تواند الهام بخش شما باشد.

در این نشست مجازی که هم زمان با اربعین حسینی برگزار شد؛ مدیر کل، کارشناسان، مربیان استان هرمزگان و تعدادی از مربیان برجسته کشوری حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =