فضایی فراهم کنیم که نسل جدید، نسلی متفکر، متعهد و باسواد باشند

وبینار هم‌اندیشی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون فارس در فضای مجازی و با حضور معاون فرهنگی و مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، محمد رضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون کشور با حضور در این نشست مجازی با اشاره به روند تفکیک فعالیت‌های عمومی و تخصصی ولزوم و نحوه‌ی اجرای این فعالیت‌ها در سایت kpf گفت: وقتی سازمانی به‌طور رسمی سایتی را برای فعالیت و ارائه‌ی خدمت معرفی می‌کند، همه باید آن را به رسمیت بشناسند و ما باید به‌گونه‌ای  فعالیت کنیم که این فضای فراهم شده به عنوان نشان شاخص کانون به مخاطبان هم معرفی شود.

معاون فرهنگی کانون کشور افزود: از مربیان مراکز فرهنگی هنری بر اساس تخصص و مهارتی که دارند توقع فعالیت داریم و فعالیت مراکز، طبق دانش، تخصص و ساعت کار مربیان رؤیت و بررسی می‌شود.

این مقام مسوول در ادامه گفت: در شرایط کرونایی، سیستم‌ها و نهادهایی امکان حیات دارند که خودشان را با این شرایط تطبیق دهند. مرکز مجازی کانون اتفاق بزرگی بود که امکان ارتباط مجازی با مخاطب را فراهم کرد؛ پس ما نیز برای موفقیت باید بتوانیم شرایط جدید را درک و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته‌ی زمردیان، نوجوان امروز از طبقه‌ی اجتماعی تأثیرگذار و تأثیرپذیر است و نیازهای خود را در فضای مجازی برطرف می‌کند و اگر کانون نتواند بستر و فضای مناسبی برای مخاطب فراهم کند، بازنده است.

زمردیان خطاب به کارشناسان و مربیان مسوول کانون فارس گفت: انتظار می‌رود در راستای توسعه‌ی مثبت فعالیت‌های کانون، با هم گفتگو کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف سازیم. در همین راستا باید تلاش شود بسترهایی را در فضای مجازی و حقیقی ایجاد کرد تا در این بسترها نقطه‌ی صفر تا صد مخاطبین و مراجعین مشخص شود و این مهم میسر نمی‌شود مگر با انعطاف و تلاش مربیان.

معاون فرهنگی کانون کشور در پایان، ضمن توصیه و تأکید بر رعایت تمام موارد بهداشتی توسط کارکنان گفت: با خدمات‌رسانی مطلوب و باکیفیت، فضایی فراهم کنیم که نسل جدید، نسلی متفکر، متعهد و باسواد پرورش داده شود.

مربیان کانون، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که کانون را از سایر نهادها متمایز می‌کنند

افسون امینی، مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور نیز با اشاره به دنیای پرشتاب امروز که هر لحظه دستخوش تغییر می‌شود گفت:  اگر نتوانیم پابه پای این شتاب تغییر را بپذیریم، به طور قطع، درمانده خواهیم شد. امینی افزود: با توجه به شرایط ناشی از ویروس کرونا، خوش‌بختانه کانون بسیار پیش‌تر و بیشتر از بسیاری نهادها قدم برداشته و کانون مجازی که فعالیت آن از سال‌های قبل شروع شد، با سرعت و شتاب بسیار خوبی راه‌اندازی و در دسترس قرار گرفت؛ به‌طور یقین، کانون‌های مجازی، گامی است رو به جلو و تغییر لازمه‌ی کار کانون است.

این مقام مسوول با  اشاره به بازنگری فعالیت‌های کانون با توجه به تغییرات ناشی از ویروس کرونا گفت: مربیان، مسوولان و کارشناسان دل‌سوز و شیفته‌ی کانون،  سرمایه‌های ارزشمندی هستند که کانون را از سایر نهادها متمایز می‌کنند. این که هر قدمی که برمی‌داریم با چه هدف و انگیزه‌ای باشد، بسیار مهم است به این دلیل که ما پذیرفته‌ایم که برای سازمان با اساس‌نامه‌ی مشخص کار کنیم.

حامد آخوندی، سرپرست کانون مجازی، دیگر میهمان این نشست بود که با مربیان درباره‌ی فعالیت‌های برخط به گفتگو نشست و به پرسش‌های آنان پاسخ گفت. 

فضای مجازی در واقع فضای حقیقی است که باید از آن بهره برد

سعیدرضا کامرانی، سرپرست کانون فارس نیز با حضور در این نشست مجازی گفت: هر چند که در دوران کرونایی، استفاده از فضای مجازی مشکلاتی را ایجاد کرد ولی رفتن به سمت فعالیت‌های مجازی لازم بود و بحران کرونا سرعت این کار را دوچندان کرد.

به گفته‌ی کامرانی، فضای مجازی و فن‌آوری‌های روز، همچنان که امکانات و فرصت‌هایی را در اختیار مخاطب می‌گذارد، به همین مقدار می‌تواند پیامدهای سوئی را در پی داشته باشد به این علت که کاربرد فضای مجازی، امری نسبی است که هم می‌تواند ایجاد فرصت کند و هم باعث تهدید باشد.

سرپرست کانون فارس در ادامه گفت: در دسترس بودن بسیاری از اطلاعات و محتواهای متنوع در فضای مجازی باعث به‌وجود آمدن رفتارها و در ادامه‌ی آن، فرهنگ‌هایی شده که به‌لحاظ مسائل تربیتی و یا ضدتربیتی حائز اهمیت بسیاری است و می‌توان با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و تربیتی و برنامه‌ریزی، بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

کامرانی افزود: دوران کرونا هر چند باعث مختل شدن بسیاری از فعالیت‌ها شد، ولی رفتن به سمت و سوی فعالیت‌های مجازی را سرعت بخشید و تلنگری بود که می‌توان از این فضا بهره‌های فراوان برد و با سرعت بیشتر و هزینه کمتر به بسیاری از اهداف رسید.

این نشست که با محورهای: نحوه‌ی اجرای کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی در مراکز مجازی کانون، فعالیت انجمن‌ها، فعالیت تخصصی مربیان هنری و ادبی، ثبت گزارش‌ها و نحوه‌ی ساعت کار مراکز فرهنگی هنری، همراه بود با پرسش و پاسخ مربیان مسوول و کارشناسان با معاون فرهنگی و مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور ادامه و پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =