کد خبر: 300501
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
بازدید 133
کتابداری موفق، با عصای سفید

کانون استان همدان به مناسبت پاسداشت روز جهانی عصای سفید در یک رویداد زنده، میزبان هما خانجانی کتابدار موفق بخش بینادلان کتابخانه مرکزی این شهر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به مناسبت روز جهانی عصای سفید کانون استان میزبان کتابدار نمونه‌ی بخش بینادلان کتابخانه مرکزی این شهر شد.
 در این نشست که با هدف پاسداشت این روز و معرفی بینادل موفق به مربیان فرهنگی کانون و ایجاد انگیزه در آنها در فضای اسکای‌روم برگزار شد، هما خانجانی کتابدار بینادل و حافظ کل قرآن مجید، ضمن تشکر از معاون فرهنگی کانون به جهت برگزاری این نشست، از دوران کودکی خود را برای حاضران گفت.
 وی مهم‌ترین عامل موفقیت خود در عرصه های اجتماعی را در درجه‌ی اول حمایت پدر و مادر و سپس همراهی مسئولین عنوان کرد و گفت: هیچ‌گاه نابینایی را برای خود یک محدودیت نپنداشتم؛ بلکه همیشه با اراده‌ای قوی، به عنوان یک فرد توانمند در سطح جامعه و اجتماع حاضر شدم.
 خانجانی در رابطه با ارتباط با اعضای روشندل گفت: مربی باید بگونه‌ای رفتار کند که این عزیزان چیزهایی که نمی‌بینند را لمس کنند و اکثر اشیاء را برای آنها تجسم کنند.
این کتابدار روشندل، از مربیان خواست، بچه های بینادل را به طرف کتاب‌های صوتی هدایت نکنند بلکه اجازه دهند آنها با کتاب‌های بریل بیشتر آشنا شوند.
خانجانی در پایان پیشنهاد همکاری کانون پرورش فکری با نهاد کتابخانه‌ها را جهت ارائه خدمات به افراد روشندل مطرح کرد و گفت: ارتباط این دو کتابخانه در پیشرفت این عزیزان با نیاز ویژه قطعا موثر خواهد بود.
گفتنی است، کانون استان همدان دارای دو مرکز فرهنگی ویژه جهت خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در شهرهای همدان و ملایر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =