در اشعار خود به خیال پردازی و کشف، توجه ویژه ای داشته باشید

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نشست تخصصی انجمن شعر با هدف گسترش فرهنگ گفتگو و نقد پذیری با حضور اعضای علاقمند به شکل مجازی برگزار شد.

به گفته هاجر غلام نظری نماینده انجمن شعر، در این نشست ۶ شعر از شاعران نوجوان و جوان انجمن شعر توسط ۱۲ نفر از منتقدان توانمند و مستعد انجمن، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

شعر  "تو"  اثر لیلا هرمزی از مرکز هرمز، شعر "رها"  اثر همتا جعفر پور و  شعر "نخلستان" اثر ریحانه میر شکاری  و شعر "امید" اثر انسیه خادمی هر سه از مرکز فین، شعر "اسب" اثر فاطمه صالح زاده از مرکز قشم، شعر "دیرتر" اثر انیس موحدی از مرکز شماره ۳ بندرعباس از جمله اشعاری بود که توسط اعضای انجمن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بعد از نقد و بررسی اشعار توسط  اعضا، سمیه یاوری به  تجزیه و تحلیل  آثار پرداخت.

 در  ادامه سمیه یاوری، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان از شاعران انجمن شعر خواست در اشعار خود به خیال پردازی و کشف، توجه ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: آن چه اشعار شما را قوی و متمایز می کند، تقویت نگاه شاعرانه، تقویت تخیل و خلق تصاویر خیال انگیز است.

این شاعر، نویسنده ی کودک و نوجوان ضمن توصیه اعضا به مطالعه، اضافه کرد : مطالعه آثار شاعران کهن و معاصر می تواند، گامی بزرگ جهت ایجاد انگیزه برای ویرایش چند باره آثار شود.

یاوری در ادامه ضمن گفتگو در مورد قالب شعری سپید و اهمیت موسیقی در آن، به اعضا پیشنهاد داد آثار شاعران مهم و تیزهوشی مثل شاملو، منوچهر آتشی، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، ابتهاج، احمدرضا احمدی، شفیعی کدکنی که با وقوف به ریتم و ضرب آهنگ کلمات، در شعرشان موسیقی تولید می­ کردند؛ را مطالعه کنند.

وی ضمن اعلام رضایت خود از اشعار ارسالی، نقدهای حرفه ای و منسجم اعضای انجمن هرمزگان و  همچنین نظم دقیق در اجرای نشست، برای اعضای انجمن شعر آرزوی موفقیت کردند.

در پایان کارشناس آفرینش های ادبی استان هرمزگان از روند برگزاری انجمن های ادبی ابراز خشنودی کرد و گفت: گوش شنوا و نقد پذیر بودن در هر جایگاه انسانی، اجتماعی، ادبی و... و. می تواند نگاه فرد را به زندگی ارتقا دهد.

گفتنی است سمیه یاوری، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان است که ویراستاری نشریه سروش کودک و خردسال و همچنین  نشریه ریزه میزه، برگزیده در جشنواره‌های مختلف ادبی در سطح کشور، مدرس کارگاه های مختلف ادبی، مدرس دوره های استعدادیابی ویژه معلمان و همکاری با نشریات کودک و نوجوان را در کارنامه ی خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =